شرکت های مختلفی همواره قصد رقابت با آیپدهای اپل را داشته اند. البته هیچ شرکتی تاکنون موفق نشده به پای پشتکار اپل در تداوم تبلت‌های آیپد برسد. با این حال گلکسی تب اس 7 پلاس تاکنون بهترین تلاش سامسونگ برای به چالش کشیدن آیپد محسوب می‌شود. ذر نگاه اول،گلکسی تب اس 7 پلاس همه چیز نظیر طراحی شیک و زیبا، 5G، صفحه نمایش زیبای 120 هرتزی، پردازنده‌‌ی قدرتمند، رابط کاربری بی نقص و قلم S-Pen را شامل می شود. به این موارد باتری فوق حجیم و کیبورد مجزا را اضافه کنید تا بهتر این تبلت را با یک iPad Pro مقایسه کنید.

خوشبختانه تمام این مواردی که در نگاه اول در تبلت جلب توجه می‌کنند، پس از استفاده کاملا استوار باقی مانده و فراموش نمی‌شوند. در حقیقت هر چه بیشتر از تب اس 7 پلاس استفاده کنید، برایتان جذاب تر خواهد شد. شاید بتوان گفت تنها مشکل این تبلت، بزرگی بیش از حد است. با این حال با سخت افزار قدرتمند این تبلت و کیبورد اضافه شونده‌‌ آن، نمی‌توان ابعاد کوچک تری را تصور کرد. در مجموع این بهترین تبلت اندرویدی موجود در بازار به حساب می آید.

طراحی گلکسی تب اس 7 پلاس

گلکسی اس 7 پلاس به زیبایی کنار هم قرار گرفته و با در قسمت پشت، یک شیشه‌ ضخیم محافظ وجود داشته و در قسمت جلو نیز حاشیه‌های تیز تبلت، شباهت زیادی با iPad Pro دارند. فریم تمیز و پولیش خورده‌‌ دور تبلت به جز بلندگو‌های تنظیم شده توسط AKG و پورت‌های تبلت، کاملا یکدست هستند.

خطوط تمیز در عقب با نوار براق در نزدیک اطراف تبلت که از آن برای اتصال و شارژ مغناطیس S Pen استفاده شده، قطع می شود. گلکسی تب اس 7 پلاس بسیار نازک و سبک بوده و از نظر ابعاد بسیار مناسب طراحی شده است. با این حال نمی‌توان منکر ابعاد بیش از حد بزرگ تبلت در دستان کاربر شد. این تبلت به حدی بزرگ است که رهگذران ممکن است فکر کنند شما صفحه نمایش کنترل یک خودروی Tesla را به سرقت برده اید.

صفحه نمایش گلکسی تب اس 7 پلاس

این تبلت جدید از یک صفحه نمایش 12.4 اینچی Super AMOLED با رنگ های غنی و وضوح عالی برخوردار است. این صفحه نمایش احتمالاً بزرگترین نقطه قوت فروش آنست، در حالیکه iPad Pro نمایشگر زیبایی را نیز به نمایش گذاشته، از نوع IPS LCD است. یکی دیگر از ویژگی های مورد استقبال، پشتیبانی از نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز است. برخورداری از نرخ رفرش ریت بالا در چنین صفحه نمایش بزرگی، واقعاً یک تجربه هیجان انگیز است، اما باتری را نیز کمی سریعتر تخلیه می کند. چنین صفحه نمایش بزرگ و استثنایی تقریباً برای هر چیزی مناسب است، خواه بازی باشد، پیمایش صفحه گسترده، یا پخش محتوای نتفلیکس.

مشخصات سخت افزاری گلکسی تب اس 7 پلاس

با داشتم تراشه قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 865 پلاس، این تبلت، از پس انجام هر کاری بر می‌آید. اسنپدراگون 865 پلاس، جدیدترین و قدرتمند ترین تراشه بازار گوشی‌ها و تبلت‌ها محسوب می‌شود. از این رو دارندگان گلکسی تب اس 7 پلاس خیالشان از بابت اجرای هر نرم افزار و بازی سنگین، راحت است.

حافظه رم این تبلت بسته به انتخاب شما در دو ظرفیت 6 و 8 گیگابایت عرضه می‌شود. این مقدار کاملا برای اجرای اپلیکیشن‌های مدرن و سنگین، کافی است. تکنولوژی 5G به شما اطمینان می‌دهد که تا سال‌های طولانی می‌توانید از این تبلت استفاده کنید.

قلم S-Pen، رابط کاربری و بهره وری گلکسی تب اس 7 پلاس

به هرحال، سامسونگ بسیاری از تجربه های کاربری غنی را برای این تبلت به ارمغان آورده است. به طوریکه پنجره جدید و پیشرفته Multi-Active به شما امکان می دهد تا حداکثر سه اپلیکیشن را همزمان باز کرده و از آنها استفاده کنید. همچنین می توانید ترکیب مورد علاقه خود را از اپلیکیشن ها با جفت برنامه ذخیره کنید و هر سه برنامه را به طور همزمان راه اندازی کنید. اگر این کافی نیست، گلکسی تب اس 7 پلاس برای دسترسی سریع به برنامه ها، از صفحه slide-out Edge، مشابه گوشی های گلکسی بهره می برد.

حالت DeX نیز به طور پیشفرض قرار داشته و یک رابط کاربری مانند دسکتاپ را ارائه می دهد که ممکن است از تجربه رایانه های شخصی استفاده کند. Dex هیچ ویژگی جدید به دست نیاورده و تقریباً شبیه به آنچه ممکن است در سری Galaxy Note یا رایانه های لوحی قبلی سامسونگ بدست آورید، باشد.قلم S-Pen با تاخیر بسیار پایین خود، تجربه‌‌ جذابی از نوشتن، ترسیم و کار با تبلت را به شما ارائه می‌دهد. شما حتی می‌توانید با استفاده از این قلم، تبلت خود را از راه دور کنترل کنید. می توانید اقدامات سریع مانند بازگشت، صفحه اصلی، اخیر، انتخاب هوشمند و نوشتن صفحه ایجاد کنید.

برنامه سامسونگ نوت یکی دیگر از برنامه های بازطراحی شده است که دارای چندین ویژگی جدید مفید مانند همگام سازی ابری و اشتراک گذاری یادداشت ها است که به شما امکان می دهد به همه یادداشت ها، لیست ها و نقشه های هر رایانه شخصی، گوشی یا تبلت دیگر سامسونگ خود دسترسی پیدا کنید. در نهایت این تبلت مجهز به رابط کاربری One UI 2.5 مبتنی بر اندروید 10 است.

عمر باتری گلکسی تب اس 7 پلاس

انرژی مورد نیاز دستگاه از طریق باتری 10090 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که این تبلت به شما امکان می‌دهد تا ساعت‌های بسیار طولانی از تمام ویژگی‌های این تبلت بهره ببرید. اگر گیمر باشید، باتری این تبلت تا 10 ساعت گیمینگ مداوم برای شما عمر خواهد کرد. به لطف شارژ سریع 45 واتی، شما می‌توانید تبلت خود را تنها در زیر 3 ساعت، شارژ کنید.

دوربین گلکسی تب اس 7 پلاس

در پشت تبلت ترکیب دوربین دوگانه اصلی وجود دارد. سنسور اصلی از لنز 13 مگاپیکسلی برخوردار بوده و سنسور اولتراواید نیز دارای لنز 5 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم برای مکالمه‌های تصویری، بسیار خوب عمل می‌کند. معمولا تبلت‌ها بهترین گزینه برای عکاسان،  مخصوصا با توجه به ابعاد حجیم آنها، محسوب نمی‌شوند، با این حال این تبلت قادر به ثبت تصاویر خیره کننده در شدت نور مناسب است.

اما در صورت انجام اینکار، تب اس 7 پلاس با همان رابط کاربری و ویژگی های دوربین مشابه با آخرین سری S20 ارائه می دهد. به عنوان مثال ویژگی Single Take داخلی به شما امکان می دهد همزمان فیلم ها و عکس های لحظه های معنی دار زندگی خود را ضبط کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *