گوناگون

آلفابت در حال طراحی جاده ای برای خودروهای خودران میشیگان است

ایالت میشیگان تصمیم دارد جاده‌ای برای خودروهای خودران بسازد که این کار به خودی خود هیجان‌انگیز است اما آلفابت هم در این میان همکاری می‌کند تا این پروژه را به واقعیت تبدیل کند. ایالت میشیگان با یک شرکت به نام Cavnue همکاری خواهد کرد. شرکت مادر کاونیو، شرکت SIP است که خود جزئی از آزمایشگاه های Sidewalk شرکت آلفابت است.

طی این همکاری شرکت کاونیو طرحی آزمایشی را در ایالت میشیگان انجام می‌دهد تا بررسی کند آیا قادر است یک دالان 40 مایلی بسازد که دیترویت (Detroit) را به Ann Arbor متصل کند. دیترویت بزرگ‌ترین شهر در ایالت میشیگان و ان آربر شهری در جنوب شرقی این ایالت است. Ann Arborحدود  40 مایلی شریان‌های شهر را به مقاصدی محلی مانند دانشگاه میشیگان، فرودگاه دیترویت و ایستگاه مرکزی میشیگان متصل می‌کند. اولین مرحله این پروژه فناوری‌های بالقوه شرکت کاونیو و طراحی‌های جاده‌ای را آزمایش خواهد کرد.

این شرکت با شرکت‌های دیگر همچون فورد، جنرال موتورز، بی‌ام‌دبلیو، تویوتا و وایمو همکاری خواهد کرد تا استانداردهایی را برای استفاده در جاده‌های خودروهای خودران آینده در سراسر آمریکا توسعه دهد. گرتچن ویتمر فرماندار میشیگان در رابطه با این موضوع اعلام کرد:

کاری که ما امروز انجام می‌دهیم، برای خانواده‌های ما، مشاغل و کل اقتصاد ما خوب است. ما در میشیگان در حال ساخت زیرساخت‌هایی هستیم که به ما کمک می‌کند خودروهای آینده را راه‌اندازی کنیم.

کاونیو انتظار دارد مرحله اولیه پروژه حدود ۲۴ ماه به طول انجامد. نکته مهم اینجاست که تا زمانی‌ که این مرحله تکمیل نشود، ساخت و ساز پروژه آغاز نخواهد شد.ممکن است سال ها طول بکشد که بخش اولیه این جاده ساخته شود، ولی خروجی پروژه می‌تواند تحول‌گرا باشد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا