پس از گمانه زنی های اخیر مبنی بر اینکه تسلا ChatGPT را در ناوگان خودروهای برقی خود ادغام خواهد کرد، جای تعجب نیست که تیک تاک، اپلیکیشن رسانه های اجتماعی محبوب، راه خود را به خودروها باز کند. طبق آخرین گزارش‌ها، عرضه آتی مرسدس بنز کلاس E جدید در پاییز 2023 با تیک تاک همراه خواهد بود.

نسخه به روز شده سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX در خودرو دارای یک “سوپر صفحه” است که کل داشبورد را در بر می گیرد و به رانندگان و مسافران اجازه می دهد تا به اپلیکیشن های مختلفی از جمله تیک تاک، کنفرانس ویدیویی زوم، انگری برد، مرورگر وب Vivaldi و وبکس توسط سیسکو دسترسی داشته باشند.

اولا کالنیوس، مدیر عامل مرسدس بنز اظهار داشت که این شرکت این برنامه ها را بر اساس محبوب ترین اپلیکیشن ها در هر بازار یا منطقه انتخاب کرده است. با گنجاندن تیک تاک، علاقه مرسدس به بازار چین را برجسته می کند، جایی که این برنامه از محبوبیت خاصی برخوردار است. مسافران به بخشی از صفحه نمایش که مستقیماً در مقابل آنها قرار دارد دسترسی خواهند داشت و به آنها امکان می دهد از محتوای تیک تاک لذت ببرند. سیستم نظارت بر راننده ردیابی می کند که راننده به کجا نگاه می کند و اطمینان حاصل می کند که هنگام رانندگی حواس او پرت نمی شود.

مرسدس بنز معماری نرم افزاری جدیدی ایجاد کرده که امکان ادغام آسان تر اپلیکیشن های شخص ثالث را در سیستم اطلاعات سرگرمی فراهم می کند. این خودروساز همچنین یک فروشگاه اپلیکیشن جدید ایجاد کرده که از طریق اپلیکیشن Mercedes me قابل دسترسی است. بروزرسانی‌های نرم‌افزاری OTA به شما امکان می‌دهد در آینده برنامه‌های بیشتری به خودرو اضافه شود.

مرسدس بنز علاوه بر گنجاندن تیک تاک و سایر اپلیکیشن ها، همکاری طولانی‌مدتی با گوگل را اعلام کرد که مسیریابی، نقشه‌ها و یوتیوب را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد. این خودروساز همچنین جزئیاتی را در مورد سیستم عامل خود، MB.OS، که انتظار می‌رود در نسل بعدی خودروهای خود در حدود سال 2025 معرفی شود، و همکاری گسترده با شرکت لیدار Luminar را فاش کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *