اینکه ساعت‌های هوشمند به بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند؛ اغراق آمیز است؛ اما این ابزارهای هوشمند روز به روز پیشرفته‌تر شده و در زندگی ما انسان‌ها نقش پررنگ‌تری خواهند داشت. سامسونگ به عنوان یکی از پیشگامان این زمینه، ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 را با نرم افزار بهینه‌تر و ویژگی‌های کاربردی‌تر طراحی و تولید کرده است.

گلکسی واچ 3 جدیدترین محصول برند سامسونگ است. این ساعت هوشمند دارای قابلیت‌های ورزشی فراوانی است. امکان ارتقاء برنامه‌ها از طریق فروشگاه گلکسی وجود دارد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد گلکسی واچ 3 می‌توان به عمر زیاد باتری آن اشاره کرد. برنامه تناسب‌اندام آن جذاب است. عمق تصاویر آن مناسب است. بااین‌وجود قیمت 400 تا 480 دلار این محصول بسیار منصفانه است. در این بررسی از مدل 41 میلی متری استفاده شده که 1.2 اینچی است. در حالی که مدل بزرگ‌تر با نمایشگر 1.4 اینچی عرضه می‌شود.

همچنین باتری موجود در مدل 41 میلی متر 247 میلی آمپر ساعتی و مدل 45 میلی متری 340 میلی آمپر ساعتی است. مدل 41 میلی متری نیز از گزینه LTE و بلندگو استفاده می‌کند که می‌توان برای برقراری تماس تلفنی از آن استفاده کرد. ساعت‌های گلکسی سیستم عامل پوشیدنی Tizen را اجرا می‌کنند که می‌تواند برنامه‌هایی کاربردی را اجرا کند، Wi-Fi و GPS داشته باشد و حتی مدل‌های خاصی دارای اتصال LTE هستند؛ اما شارژ باتری آن‌ها ممکن است 2 تا 3 روز دوام داشته باشد. از نظر سخت افزاری، Watch3 نسبت به نسخه اصلی Galaxy Watch ارتقاء کمی دارد. Exynos 9110 هنوز هم قدرتمند است. این نمایشگر در عین حفظ وضوح تصویر 360 در 360 پیکسل، روشن‌تر به نظر می‌رسد.

مشخصات گلکسی واچ 3

  • بدنه: مدل 45 میلی متری با ابعاد 46.2 در 45.0 در 11.1 میلی متر، 58 گرم. مدل 41 میلی متری با ابعاد 42.5 در 41 در 11.3 میلی متر، 48.2 گرم؛ قاب جلو شیشه‌ای (Gorilla Glass DX)، قاب استنلس استیل 316L یا قاب تیتانیوم؛ سازگار با MIL-STD-810G، مقاومت در برابر آب 50 متر (IP68).
  • صفحه نمایش: مدل 45 میلی متری: 1.40 اینچی، مدل 41 میلی متری: 1.20 اینچی؛ Super AMOLED، وضوح 360 در 360 پیکسل، نسبت ابعاد 9: 9؛ صفحه نمایش همیشه روشن
  • چیپست: 10 نانومتری Exynos 9110: دو هسته‌ای 1.15 گیگاهرتز Cortex-A53؛ Mali-T720
  • حافظه: 8 و 1 گیگابایت رم، eMMC
  • سیستم عامل / نرم افزار: سیستم عامل پوشیدنی Tizen 5.5.
  • سنسورها: شتاب سنج، ژیروسکوپ، اندازه گیری ضربان قلب، فشارسنج؛ NFC؛ دستورات و اصطلاحات زبان طبیعی.
  • باتری: مدل 45 میلی متری: 340 میلی آمپر ساعت؛ مدل 41 میلی متری: 247 میلی آمپر ساعت؛ شارژ بی سیم
  • متفرقه: سامسونگ پِی، گواهینامه CG، مانیتور فشار خون، سازگار با تسمه‌های استاندارد 20/22 میلی متر، صفحه چرخشی، بلندگو، اتصال LTE حتی در نوع 41mm، رنگ‌ها: برنز، مشکی، سفید.

ظراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ گلکسی واچ 3 در دو نسخه و سه رنگ مشکی (Mystic Black)، نقره‌ای (Mystic Silver) و برنزی (Mystic Bronze) به بازار عرضه می‌شود. مدل‌های این ساعت هوشمند 45 میلی‌متر و 41 میلی‌متر می‌باشند. هرکدام از آن‌یک برنامه را پشتیبانی می‌کند در مدل 45 میلی‌متری بلوتوث، GPS و اینترنت کاربرد دارد.

طراحی زیبا و منحصربه‌فرد گلکسی واچ 3 در همان نگاه اول مشهود است. بند چرمی این ساعت هوشمند دقیقاً همانند بدنه آن است. بند این ساعت هوشمند به‌قدری سبک است که به‌راحتی بر روی مچ دست شما قرار می‌گیرد. طبق گفته برند سامسونگ گلکسی واچ 3 درجه‌یک و دارای گواهینامه ATM / IP685 است. همین موضوع باعث می‌شود تا از این ساعت هوشمند بتوان تا عمق 50 متری آب استفاده کرد.Galaxy watch 3 مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر آب دارد.

مسلماً یکی مهم‌ترین عوامل راحتی ساعت است. این ساعت هوشمند صاف است و همین احساس رضایت را برای کاربران فراهم می‌کند. برخلاف مدل‌های قبلی دو دکمه در کنار صفحه ساعت قرار دارد که یکی برای بازگشت به منوی اصلی و دیگری برای روشن کردن ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 کاربرد دارد. گلکسی واچ 3 دارای حاشیه چرخان است این حاشیه چرخان ارتباط با ساعت را راحت‌تر می‌کند.این حاشیه که با چرخیدن، امکان دسترسی راحت‌تر به ویژگی‌های نرم‌افزاری را راحت‌تر می‌کند

صفحه نمایش

صفحه نمایشگر رنگی OLED در گلکسی واچ 3 بسیار چشمگیر و زیبا است. بنابراین مواجهه این ساعت هوشمند با نور خورشید آسیبی به آن وارد نمی‌کند. رویه صفحه‌نمایش گلکسی واچ 3 از گوریلا گلس است. همین عامل این محصول را برابر اثرانگشت مقاوم کرده است. نسخه 41  و 45 میلی متری به ترتیب از نمایشگر 1.2 و 1.4 اینچی با رزولوشن 360 در 360 پیکسل برخوردار هستند. قابلیت شخصی‌سازی برند سامسونگ در این محصول جدید بهتر شده است. شما بیش 50 هزار گزینه برای شخصی‌سازی صفحه نمایشگر ساعت هوشمند خود در اختیاردارید. تنها 19 عدد از آن‌ها بر روی این محصول نصب‌شده است.

نکته جالب اینکه شما می‌توانید صفحه نمایشگر ساعت خود را از طریق برنامه Galaxy Wearable گوشی تنظیم کنید. همچنین می‌توانید تصاویر پس‌زمینه موردعلاقه خود را هم به آن بیفزایید. امکان جالب دیگری که این ساعت هوشمند برند سامسونگ در اختیار مشتریان قرار داده این است که آنها می‌توانند ویجت های موردعلاقه خود (تاریخ، آب‌وهوا، ضربان قلب) را بر روی صفحه نمایشگر قرار دهند.

همچنین آن‌ها می‌توانند رنگ پس‌زمینه را انتخاب کنند. باوجود تعدد گزینه‌های شخصی‌سازی ساعت و رابط کاربری ساده هرکسی گلکسی واچ 3 اختصاصی خودش را دارد. گزینه در بالای صفحه نمایشگر معمولاً روشن است که به شما میزان باتری مصرفی را اعلام می‌کند. وقتی شما ساعت هوشمند را از مچتان درمی‌آورید و یا به صفحه نمایشگر نگاه می‌کنید این گزینه مجدداً فعال می‌شود. کلاً این گزینه توانایی تشخیص حرکت را دارد.

سخت افزار و نرم افزار

سامسونگ در هردو ساعت جدید هوشمند خود از پردازنده Exynos 9110 استفاده کرده که دقیقا همان پردازنده‌ای است که گلکسی واچ اورجینال نیز برای تامین قدرت پردازش خود از آن استفاده می‌کرد. اما مقدار حافظه رم دو ساعت جدید از 768 مگابایت به 1 گیگابایت افزایش یافته و حافظه ذخیره‌سازی آن‌ها نیز از 4 گیگابایت به 8 گیگابایت ارتقاء یافته است.

گلکسی واچ 3 مجهز به سیستم‌عامل Tizen است. برخلاف طراحی ظاهری، ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید زیادی به گلکسی واچ 3 اضافه شده است. این ساعت می‌تواند 40 فعالیت مختلف از جمله دویدن، شنا کردن و غیره را ردگیری کرده و از ردگیری خودکار 7 عدد از این فعالیت‌ها پشتیبانی کرده، اما ردگیری 33 فعالیت دیگر باید به صورت دستی آغاز شود. ساعت هوشمند جدید سامسونگ به GPS داخلی و سنسور ضربان قلب بصری مجهز است. سامسونگ می‌گوید که این سنسور‌ها دقیقا همان سنسورهایی هستند که درگلکسی واچ اکتیو 2 به کار رفته‌اند.

سامسونگ، گلکسی واچ 3 را به پالس اکسیمتر برای اندازه گیری حداکثر اکسیژن مصرفی مجهز کرده و این ساعت همچنین می‌تواند داده‌های مربوط به سطح اکسیژن بدن را در اپلیکیشن سلامت سامسونگ نمایش دهد. اما یکی از قابلیت‌های گلکسی واچ 3 که از سایر ویژگی‌ها توجهات بیشتری به آن جلب شده، قابلیت ردگیری خواب است. سامسونگ طی یک همکاری با موسسه بین‌المللی خواب توانسته است که ردگیر خواب دقیق‌تر و بهتری را به ساعت جدید خود بیاورد. این قابلیت می‌تواند سه سطح سبک، عمیق و حرکت تند چشم در خواب (REM) و همچنین میزان کل زمان بیداری را اندازه گیری کند. گلکسی واچ 3 همچنین می‌تواند میزان کیفیت خواب را بر اساس مراحل و حرکات خواب فرد ارزیابی کرده و نتایج آن را در اپلیکیشن سلامت سامسونگ نمایش دهد.

سامسونگ گلکسی واچ 3، یک ویژگی ایمنی دیگر را نیز شامل می‌شود که در نوع خودش جالب است. اگر شتاب سنج این دستگاه حس کند که شما درحال افتادن هستید یک پیامک اضطراری که خودتان آن را آماده کرده‌اید به حداکثر 4 مخاطب از پیش تعیین شده ارسال خواهد شد. این ویژگی برای دونده‌هایی که به تنهایی ورزش می‌کنند و افراد مسنی که به تنهایی زندگی می‌کنند بسیار کاربردی خواهد بود. ساعت هوشمند جدید سامسونگ همچنین به نوار قلب داخلی مجهز بوده و می‌تواند فشار خون را اندازه‌گیری کند. البته این قابلیت‌ها فقط در داخل کره جنوبی قابل استفاده هستند، اما سامسونگ وعده داده است که در آینده آن‌ها را در سایر کشورها نیز قابل دسترس کند.

عمر باتری

عمر باتری گلکسی واچ 3 مناسب است. کاربران یک روز در میان باید این ساعت هوشمند را شارژ کنند. کاربرانی که از برق استفاده نمی‌کنند، می‌توانند سه روز یک‌بار برای شارژ این محصول اقدام کنند. این نتیجه هنگام شارژ کردن مدل 41 میلی‌متری به دست آمد. به‌طورکلی طول عمر باتری مدل 45 میلی‌متری بیشتر از 41 میلی‌متری این برند است. در حین شارژ صفحه نمایشگر همیشه خاموش است. هرچند شارژ این ساعت هوشمند یک فرآیند رضایت‌بخش است. این دستگاه به شارژر مغناطیسی است که پشت ساعت قرار دارد. در عرض دو ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود. گلکسی واچ 3 برای شارژ وایرلس دارای استاندارد Qi است. به‌عنوان‌مثال می‌توانید ساعت خود از طریق Power Share شارژ کنید.

جمع بندی

ساعت هوشمند Oppo اولین گزینه‌ای است که به ذهن می‌آید؛ اگر شکل آن را دوست دارید بهتر است آن را در نظر داشته باشید. این دستگاه می‌تواند 21 روز عمر باتری داشته باشد. بدون شک برنامه‌های Wear OS نسبت به Tizen متنوع‌تر است؛ اما این این سیستم عامل نیز از بسیاری از اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کند. ساعت Huawei Watch GT 2 و Honor’s MagicWatch 2 هر دو گزینه جایگزین خوبی هستند؛ از باتری بسیار بهتری برخوردارند و می‌توانند ضربان قلب شما را حتی در حین شنا اندازه گیری کنند و به طور قابل توجهی ارزان‌تر هستند.

سامسونگ Galaxy Watch3 با قیمت 400 دلاری برای مدل کوچک و قیمت بیشتر برای مدل بزرگتر عرضه می‌شود. اما دارای ویژگی‌ها و عملکرد بسیار خوبی است. سامسونگ یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند در بازار – Galaxy Watch3 را ساخته است. با این وجود، مشکلاتی وجود دارد که حتی سامسونگ نتوانسته است آن را رفع کند. یکی از این مشکلات عمر باتری و دیگر عدم صدور گواهینامه ECG است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *