موبایل و تبلت

کالبدشکافی گلکسی نوت 20 اولترا توسط iFixit

کارشناسان iFixit، مقاله جدیدی را منتشر کرده که در آن به کالبد شکافی سامسونگ گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت اولترا می‌پردازد. با کمال تعجب، iFixit دریافت که هر دو گوشی فاقد محفظه‌ی بخار (Vapor chamber) و لوله‌های انتقال گرما (Heat pipe) مسی برای خنک کردن پردازنده هستند.

iFixit می‌گوید سامسونگ برای خنک کردن گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا به جای مس از پد حرارتی گرافیتی چند لایه استفاده کرده است. نکته عجیب اینکه ظاهراً این مورد برای همه مدل‌های اولترا صدق نمی‌کند، چون ویدیوی کالبدشکافی دیگری از نوت 20 اولترا در یوتیوب منتشر شده که وجود سیستم خنک کننده Vapor Chamber و لوله‌های مسی را در آن تأیید می‌کند.

ما هنوز مطمئن نیستیم که چرا برخی از گوشی‌ها به جای مس، دارای پد‌های حرارتی گرافیتی هستند، اما ممکن است در برخی موارد باعث نگرانی شود. برخی از سایت‌های بررسی‌کننده در بررسی‌های خود درباره Galaxy Note 20 Ultra متوجه شدند که این گوشی فارغ از هرگونه نحوه استفاده از آن، داغ می شود. برخی از داوران در بررسی‌های خود درباره Galaxy Note 20 Ultra متوجه شدند که این گوشی فارغ از نحوه استفاده از آن، داغ می‌شود.

سایت PCWorld از یک دماسنج مادون قرمز برای اندازه گیری دمای بیش از 100 درجه فارنهایت گوشی‌ها در زیر بار سنگین برنامه‌ها استفاده می‌کند و به این نتیجه رسید که این گوشی به سرعت داغ می‌شود. سم موبایل خاطرنشان کردند که “دمای گوشی با 4-6 دقیقه ضبط 8K تا 45-46 درجه سانتیگراد بالا رفته است”. نکته مهم این است که دیتر بون، هنگام بررسی گلکسی نوت 20 اولترا در ورج متوجه چنین مسائلی نشد، اما شاید گوشی مورد استفاده دارای خنک کننده‌ی مسی بوده و داغ نشده است.

iFixit امتیاز تعمیرپذیری 3 از 10 را به گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا داد و دلایل آن را موارد زیر اعلام کرد:

نکات مثبت:

  • برای باز کردن گوشی‌ها به یک پیچ گوشتی چهارسو نیاز است.
  • بسیاری از قطعات از جمله درگاه شارژ ماژولار و قابل تعویض هستند.

نکات منفی:

  • تعویض باتری بسیار سخت است.
  • تعمیر نمایشگر بسیار خسته کننده است و هزینه زیادی روی دست کاربر می‌گذارد.
  • برای تعمیر هر قسمت از گوشی باید با چسب‌های مختلف کلنجار رفت و سپس در پروسه‌ای خسته کننده آنها را تمیز و سپس تعویض کرد.
منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا