مایکروسافت سرانجام بروزرسانی ماه اکتبر 2020 ویندوز 10 را با قابلیت های جدید برای کاربرانش منتشر کرد. این آپدیت که بیشتر شبیه یک سرویس پک است تا یک بروزرسانی بزرگ، تغییرات جالب توجهی از جمله منوی استارت جدید، پنجره Alt tab تغییر یافته و نسخه جدید مرورگر اج را به ویندوز 10 اضافه می‌کند.

علی رغم بهبودهای صورت گرفته، آپدیت اکتبر 2020 ویندوز 10 با تغییرات گسترده همراه نیست و به برخی بهبودهای مهم؛ از جمله استارت منو جدید با کاشی‌های زنده هوشمند محدود می‌شود. این آپدیت بیشتر بر روی بهبود کارایی، پایایی و امنیت ویندوز 10 متمرکز بوده و کمتر به قابلیت‌های جدید توجه شده است.

از دیگر تغییرات می‌توانیم به یکپارچگی بیشتر مایکروسافت اج با ویندوز 10 اشاره کنیم. به همین خاطر اگر برای دسترسی به برنامه‌ها باز از کلیدهای Alt و Tab استفاده می‌کنید، حالا با این کار به تب‌های باز شده در مرورگر مایکروسافت اج هم دسترسی دارید. در آپدیت اکتبر 2020 ویندوز 10 به گیمرها هم توجه شده و به سادگی از طریق تنظیمات سیستم می‌توانیم رفرش ریت مانیتور را تغییر دهید و دیگر لازم نیست چنین کاری را از طریق تنظیمات کارت گرافیک یا دیگر برنامه‌ها انجام دهید.

همانند هر آپدیت بزرگ دیگری، قرار نیست همه کاربران ویندوز 10 به صورت همان آپدیت جدید ماه اکتبر را دریافت کنند. مایکروسافت این آپدیت را هم در چند موج در اختیار کاربران ویندوز 10 قرار می‌دهد تا با کشف هر گونه نقص احتمالی، کاربران کمتری دچار مشکل شوند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *