براساس گزارشات، به نظر می رسد که شرکت اپل تصمیم دارد که برای رقابت با گوگل موتور جست و جو اختصاصی خود را راه‌اندازی کند. اپل با این روش سرویس‌های خود را به صورت مستقیم تبلیغ می‌کند. این اقدام باعث قطع همکاری اپل و گوگل روی دستگاه‌های آیفون و مک می‌شود. برخی گزارش‌ها اعلام کردند که گوگل مبلغ زیادی را به اپل داده است تا موتور جست‌وجو آن را به عنوان پیش‌فرض انتخاب کند.

این اقدام اپل پیامدهای زیادی خواهد داشت. آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که بیشترین جست‌وجوها در فضای وب روی گوشی‌همراه انجام می‌شود. از آن‌جایی که اپل کاربران زیادی را در سراسر جهان دارد می‌تواند به سرعت موتور جست‌‌وجو اختصاصی خود را به آن‌ها معرفی کند و درآمد زیادی را از این روش به دست آورد.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که اپل سرمایه گذاری زیادی را جهت توسعه موتور جست‌وجوگر خود انجام داده است. همچنین این شرکت با توجه به این موضوع، قصد دارد که برخی از مهندسان را در رابطه با توسعه این موتور جست‌وجو استخدام کند. به نظر می‌رسد راه‌اندازی موتور جست و جو اختصاصی مزایای زیادی برای اپل دارد. برای مثال اپل می‌تواند اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های خود را به صورت مستقیم تبلیغات کند. در نتیجه این کار باعث می‌شود تلاش گوگل برای راه‌اندازی اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب کمرنگ‌تر شود.

اپل در حال حاضر از سرویس‌های متفاوتی مانند اپل تی‌وی پلاس و اپل نیوز پلاس پشتیبانی می‌کند. این سرویس‌ها اشتراکی هستند و درآمد زیادی را در قالب واحد خدمات برای اپل به دست می‌آورد. اگر اپل موتور جست‌وجو ویژه خود را راه‌اندازی کند می‌تواند سرویس‌های خود را به صورت مستقیم تبلیغ کند و درآمد خود را افزایش دهد. گوگل در حال حاضر بازارهای موتور جست‌وجو را در انحصار خود دارد؛ بنابراین اگر اپل بتواند این اقدام را عملی کند می‌تواند انحصار گوگل را در این بازار کمتر کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *