بررسیموبایل و تبلت

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M31s

سامسونگ تقریباً هر ماه یک گوشی میان رده ارزان قیمت جدید به بازار عرضه می کند، اما بیشتر گوشی های هوشمند فراموش نشدنی هستند که از نظر مشخصات، قیمت و ویژگی ها از رقبا کمتر هستند. با سری گلکسی M، فلسفه این شرکت جذب جوانان و نسل بعدی مشتریانی است که در درجه اول تمایل به خرید آنلاین دارند. به همین جهت، که شاید گلکسی M نیز در درجه اول به صورت آنلاین به فروش می رسد.

گلکسی M31s جدیدترین محصول از سری گلکسی M سامسونگ است. این مدل یک نسخه جدید از گلکسی M31 با دوربین بهبودیافته و پیشرفت های چشمگیر است. Galaxy M31 یک تلفن مناسب و معقول بود اما سایر تلفن های میان رده از جمله ردمی نوت 9 پرو عالی را تحت الشعاع قرار می داد. اکنون تصمیم داریم که گوشی گلکسی M31s را مورد بررسی قرار دهیم.

مشخصات سخت افزاری

پردازنده هشت هسته ای اگزینوس 9611, (4x Cortex-A73 cores @ 2.3GHz + 4x Cortex-A55 cores @ 1.7GHz)
گرافیک Mali-G72 MP3
نمایشگر 6.5 اینچ, 1080 در 2400 پیکسل, سوپر امولد, گوریلا گلس 3
بدنه 159.3 در 74.4 در 9.3 میلی متر, 203 گرم
دوربین اصلی :64 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولتراواید و 5 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق

سلفی: 32 مگاپیکسلی

ویدیو 4k@30fps
دیافراگم f/1.8 + f/2.2 + f/2.4 + f/2.4, Front – f/2.2
قابلیت های دوربین Live Focus, Super Steady Video, Night mode
حافظه داخلی 128گیگابایت UFS 2.1, پشتیبانی از میکرو اس دی
حافظه رم 6/8 گیگابایت
باتری 6,000 میلی آمپر ساعتی, شارژ سریع 25 واتی
ارتباطات Dual-SIM 4G LTE, VoLTE, Wi-Fi ac, Bluetooth 5.0, 3.5mm jack
رنگ ها Mirage Blue, Mirage Black
سیستم عامل اندروید 10, One UI 2.1
قیمت 275 دلار

طراحی

کمی از طراحی گلکسی اس 20 الگو بگیریم، شیشه را با پلاستیک جایگزین کنید و اندازه آن را کمی افزایش دهید، گوشی گلکسی M31s بدست می آید. قسمت عقب هیچ طراحی پر زرق و برقی نداشته که سامسونگ در سری گلکسی نوت 10، گلکسی A31 یا برخی دیگر از دستگاه های سری A ارائه دهد. درعوض، از رنگ مشکی براق برخوردار بوده و نیمه بالایی آن به سایه روشن تر از نقره منتقل می شود تا جلوه ای تقریباً آینه مانند متضاد داشته باشد. خوشبختانه، طراحی دوربین در مقایسه با سری گلکسی اس 20، به طور قابل توجه ای کوچکتر می باشد، چراکه به خاطر دوربین حرفه ای گلکسی اس 20، این امر منطقی است.

به محض برداشتن گلکسی M31s، همان لحظه متوجه استفاده از یک گوشی میان رده سامسونگ خواهید شد. بدنه و شاسی پلاستیکی به این معنی است که دستگاه به اندازه برخی دیگر از میان رده های برتر موجود، احساس خوبی ندارد. در قسمت پایین درگاه USB-C، جک هدفون 3.5 میلیمتری و اسپیکرهای مونو را مشاهده خواهید کرد، در حالیکه در لبه سمت راست دکمه های تنظیم صدا و دکمه پاور که در آن اسکنر اثر انگشت نیز قرار گرفته را در خود جای داده است. در پنل جلویی نیز صفحه نمایش با یک حفره دوربین کوچک در بالای آن مشاهده خواهید کرد.

صفحه نمایش

گلکسی M31s اولین گوشی میان رده سامسونگ نیست که از پنل AMOLED استفاده می کند. با این حال، این اولین گوشی میان رده از این شرکت است که از پنل AMOLED با کیفیت و مناسب استفاده می کند. صفحه نمایش 6.5 اینچی دارای تمام خصوصیاتی است که معمولاً با چنین صفحه هایی – زاویه دید و سطح روشنایی عالی ، رنگ های تیز و کنتراست مرتبط هستند.

خوشبختانه، با وجود پنل AMOLED، سامسونگ از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در این گوشی استفاده نکرده و در عوض، آن را با دکمه پاور ترکیب کرده است. این یک راه حل بسیار بهتر است زیرا دسترسی به سنسور اثر انگشت نه تنها آسان تر بوده، بلکه سریعتر از سنسور های اثر انگشت در زیر نمایشگر است. یکی دیگر از امتیازات پنل AMOLED این است که سامسونگ قادر است نمایشگر همیشه روشن را در گلکسی M31s ارائه دهد که  همراه با یک باتری عظیم 6000 میلی آمپرساعتی، هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد تأثیر Always-On Display بر روی دوام باتری نیز وجود ندارد.

دوربین

گلکسی M31s دارای دوربین اصلی چهارتایی است. دوربین اصلی از سنسور 64 مگاپیکسلی IMX682 سونی با دیافراگم f/1.8 استفاده کرده و در کنار سه سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی ماکرو و 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق است. به طور پیش فرض، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی به لطف فناوری ترکیب پیکسل، عکس های 16 مگاپیکسلی می گیرد. تصاویر گرفته شده در نور روز ، با جزئیات فراوان و دامنه دینامیکی مناسب ، بسیار خوب به نمایش در می آیند.

سامسونگ خویشتنداری خوبی در افزایش رنگ و کنتراست بیش از حد نشان داده و عکس ها را غیرواقعی نشان می دهد. دوربین اصلی همچنین قادر به گرفتن عکس های مناسب در داخل خانه است، هرچند که هنگام حرکت به سمت لبه ها، بریدگی در تصاویر وجود دارد. تفاوت زیادی در کیفیت تصویر بین دوربین اصلی و دوربین فوق عریض با زاویه دید بسیار گسترده بوده و به طور قابل توجهی پایین است و تفاوت زیادی در پردازش رنگ آنها نیز وجود دارد.

عکس های ضبط شده توسط تیرانداز فوق عریض 12 مگاپیکسلی در نور روز بسیار خوب هستند اما با کم شدن نور موجود، از سودمندی آن نیز جلوگیری می کند.نکته ای که من با دوربین اصلی گلکسی M31s متوجه شدم این است که هنگام استفاده از حالت Night، گوشی تمایل دارد کمی روی این سوژه بزرگنمایی کند، رفتاری که من تاکنون در گوشی دیگری مشاهده نکرده ام.

کارایی و عمر باتری

گلکسی M31s به پردازنده هشت هسته ای اگزینوس 9611 سامسونگ مجهز شده که براساس معماری 10 نانومتری توسعه یافته است. این تراشه می تواند به حداکثر سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز برسد. همچنین دارای پردازنده گرافیکی Arm Mali G72-MP3 می باشد. این همان تراشه اگزینوس است که سامسونگ از اواسط سال گذشته در دستگاه های میان رده خود استفاده کرده است.

همچنین در کنار تراشه، این گوشی 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 دارد. منبع انرژی دستگاه توسط باتری عظیم 6000 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می کند. با توجه به اندازه باتری، غیرممکن است که انتظار داشته باشیم که حدوداً یک ساعت از حدود 0 تا 100 درصد شارژ شود. حدود 100 دقیقه طول کشید تا باتری گوشی به طور کامل شارژ شود. در بررسی های انجام شده، باتری این دستگاه حدود 2.5 روز در مصرف متوسط دوام آورد.

نرم افزار

درست مثل همه محصولاتی که سامسونگ در سال 2020 معرفی کرده، گلکسی M31s هم به صورت پیش فرض از اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.1 استفاده می کند. در این نسخه، قابلیت هایی مثل ضبط کننده نمایشگر یا حتی Secure Folder را دریافت نخواهید کرد. Samsung Pay و Samsung Pay Mini هم پشتیبانی نشده است. دستیار هوشمند Bixby هم به کلی حذف شده و تنها قابلیت Bixby Vision در اپلیکیشن دوربین موجود است. در واقع، تجربه اصلی One UI در Galaxy M31s بسیار شبیه آنچه در برخی از گوشی های هوشمند پرچمدار سامسونگ به دست آمده، است.

همه ویژگی هایی که یک کاربر می تواند انتظار داشته باشد مانند حالت تاریک، چند وظیفه ای در پنجره تقسیم شده، Digital wellbeing، ژست های مفید، پشتیبانی از تم ها و حرکات ناوبری همه در اینجا وجود دارد.

جمع بندی

گلکسی M31s به اندازه سری ردمی نوت 9 پرو قدرتمند نیست، اما وقتی به عملکرد متوسط آن نگاه کنید، متوجه خواهید شد که این دستگاه به طرز شگفت آور خوب است. Galaxy M31s مطمئناً برای کاربران حرفه ای یا گیمرها نیست بلکه برای کاربران معمولی که نیاز به عمر باتری بهتر، پنل AMOLED با کیفیت، حافظه کافی و تجربه نرم افزاری مناسب و با ارزش تر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا