گوناگون

آشنایی با جاروبرقی رباتیک Neato D10 مجهز به ناوبری لیدار

شرکت Neato جدیدترین جارو برقی رباتیک خود را با نام Neato D10 معرفی کرده که از تکنولوژی LIDAR و فیلتر HEPA استفاده می کند که تقریباً 100 درصد مواد آلرژی زا موجود در محیط را شناسایی و جمع‌آوری کند. این جاروبرقی با یک بار شارژ قادر به 150 دقیقه فعالیت است و از برسی بزرگ و نیز مخزن داخلی بسیار بزرگ برای جمع‌آوری و نگهداری زباله‌ها برخوردار است.

استفاده از فناوری لیدار در این جاروبرقی باعث می‌شود تا سرعت آن برای مسیریابی 30 درصد بیشتر از ربات‌های رقیب باشد. ربات‌های جاروبرقی عادی معمولاً از دوربین برای یافتن مسیر و شناسایی موانع استفاده می‌کنند که باعث می‌شود سرعت زیادی نداشته باشند. حالت دی شکل این ربات جارو برقی عبور آن از کنار موانع و لبه‌ها را نیز تسهیل می‌کند و توانایی آن برای پاکسازی گوشه‌های اتاق‌ها و سالن‌ها در منازل و محل‌های کار را تا ۷۰ درصد بیشتر می‌کند.

یک اپلیکیشن نیز برای این جارو برقی تولید شده که تنظیم جاروبرقی برای پاکسازی محیط را در شش مرحله ممکن می‌کند. این جارو برقی با دستیارهای صوتی الکسا، سیری و گوگل سازگاری دارد و می‌توان آن را برای پاکسازی سریع و عادی به کار گرفت. این شرکت دو جاروبرقی رباتیک دیگر به نام‌های نیتو دی 9 و نیتو دی 8 تولید کرده که هر دو مجهز به فناوری مسیریابی لیزری هستند و با هر بار شارژ به ترتیب 120 و 90 دقیقه کار می‌کنند. قیمت این جاروبرقی‌ها هنوز اعلام نشده، اما به طور قطع بیش از 800 دلار ارزش خواهند داشت.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا