سامسونگ به تازگی از یک دستگاه ترکیبی شارژ بیسیم 10 واتی و ضدعفونی کننده با نور ماورابنفش برای گوشی های هوشمند خود رونمایی کرده است. این شرکت می گوید که نور ماوراء بنفش می تواند 99 درصد باکتری ها و میکروب ها را از بین ببرد،  هرچند هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا نیز شامل این لیست می‌شود یا خیر؟

به طور کلی از آنجا که کرونا در دسته ویروس‌ها قرار می‌گیرد و تمامی ویروس‌ها در برابر اشعه ماوراء بنفش دفاعی از خود نشان نمی‌دهند، احتمالاً این دستگاه نیز بتواند ویروس کرونا را از سطح گوشی پاک کند؛ هرچند هنوز هیچ‌گونه مطالعه‌ای در این راستا صورت نگرفته است.

بر این اساس چراغ‌های اشعه ماوراء بنفش دستگاه ضدعفونی سامسونگ عملیات استریل را در 10 دقیقه انجام می‌دهند و پس از این مدت چراغ‌ها به منظور آسیب نرساندن به تجهیزات داخلی گوشی خاموش می‌گردند، اما پس از آن نیز روند شارژ گوشی ادامه پیدا می‌کند.

این دستگاه برای پاک‌سازی انواع گوشی‌ها با نمایشگری حداکثر 7 اینچ و دیگر گجت ها با ابعاد 196 96 در 96 در 33 میلی متر مناسب است. البته ماه پیش نیز شرکت Invisible Shield از شارژر مشابهی با این ویژگی و قیمت 80 دلاری رونمایی کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *