موبایل و تبلت

اولین گوشی هواوی با سیستم عامل هارمونی سال آینده عرضه می شود

این روزها هواوی در سایه سنگین تحریم‌های آمریکا با مشکلات جدی در تامین قطعات مورد نیاز برای ساخت گوشی‌های هوشمند مواجه شده است، حتی کاربران محصولات این شرکت از دریافت خدمات رسمی و بروزرسانی‌های سیستم عامل اندروید نیز محروم شده‌اند. در همین راستا آقای ریچارد یو، مدیرعامل کسب‌وکار محصولات مصرفی هواوی اعلام کرده است که تا سال آینده میلادی اولین گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل هارمونی عرضه خواهد شد.

در حال حاضر تلویزیون‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل در چین به فروش می‌رسند ولی هواوی امیدوار است که بتواند هرچه زودتر سیستم‌عامل هارمونی را به جایگزین اندروید تبدیل کند. هواوی در این راستا اعلام کرده که 700 میلیون کاربر فعال ماهانه از گوشی‌های این شرکت استفاده می‌کنند و 1.6 میلیون توسعه‌دهنده هم در ارتباط با هواوی هستند؛ همچنین باید به ارتباط 81 هزار اپلیکیشن با HMS Core اشاره کنیم که جایگزین سرویس‌های گوگل پلی محسوب می‌شود.

اخیراً شرکت هواوی سرویس HMS Core 5.0 را معرفی کرده که که در هفت منطقه مشخص خدمات اپلیکیشن، گرافیک، محتوا، هوش مصنوعی، دستگاه‌های هوشمند و امنیت را ارائه می‌کند. در حال حاضر هواوی با مشکلی جدی تری مواجه است و آن هم تامین قطعات مورد نیاز برای ساخت گوشی‌های هوشمند است. در راستای تحریم‌های جدید دولت آمریکا، شرکت نیمه هادی تولید کننده تراشه TSMC مجبور به قطع همکاری خود با هواوی شده و از تاریخ 25 شهریور تولید تراشه برای هواوی را متوقف خواهد کرد؛ بنابراین به این زودی‌های شاهد نسخه جدید تراشه‌های اختصاصی Kirin هواوی نخواهیم بود.

طبق گزارش‌ها، هواوی می‌خواهد برای گوشی‌های جدید خود از تراشه‌های مدیاتک استفاده کند که البته تحریم‌های جدید آمریکا جلوی این کار را می‌گیرند. به همین خاطر مدیاتک از دولت آمریکا خواسته برای این کار مجوز دهد که ارائه‌ چنین مجوزی بعید به نظر می‌رسد. گفته می‌شود در تاریخ 10 سپتامبر (20 شهریور) هواوی از دومین نسخه سیستم‌عامل هارمونی در کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت موسوم به HDC رونمایی کند. همچنین احتمالا در این رویداد تعدادی گجت شامل گوشی‌های هوشمند هم معرفی خواهند شد.

منبع
mspoweruser
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا