فناوری

اپل در تاریخ 25 شهریور رویداد مجازی برگزاری کرد

پس از مدت‌ها گمانه‌زنی، اپل به صورت رسمی از معرفی گوشی‌های سری آیفون 12 در تاریخ 25 شهریور و در ساعت 21:30 دقیقه به وقت ایران خبر داد. انتظار می‌رود در این مراسم از اپل واچ سری 6 نیز رونمایی شود.

اپل امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا محصولات خود را کمی دیرتر نسبت به سال‌های قبل برگزار می‌کند. با وجود آنکه اپل تاریخ محصولات خود را اعلام کرده است اما اطلاعات دقیقی از آن منتشر نکرده است. گفته می‌شود که اپل از 4 آیفون جدید رونمایی می‌کند که مدل استاندارد آن مجهز به صفحه نمایش 5.4 و 6.1 اینچی خواهند بود. همچنین مدل‌های پرو از نمایشگر 4.1 و 4.7 اینچی بهره می‌برند.

به احتمال زیاد مدل‌های پرو دارای دوربین اصلی سه گانه خواهند بود و نسخه‌های استاندارد به دوربین اصلی دوگانه مجهز خواهند شد. علاوه بر این موضوع، انتظار می‌رود اپل برای نسخه پرو گوشی‌های آینده خود نمایشگر با رفرش ریت 120 هرتز درنظر بگیرد.

البته خبرهایی در مورد استفاده هر سه آیفون از نمایشگر OLED نیز شنیده می‌شود ولی ظاهراً عدم امکان تأمین پنل نمایشگر از شرکت‌های چینی مانند BOE به تیراژ کافی، اپل را بر این داشته که امسال نیز تنها نسخه‌های پرو را با پنل OLED همراه کند و مدل پرفروش آیفون 12 که احتمالاً پرفروش‌ترین نسخه این سری خواهد بود را با پنل LCD بسازد تا مشکلی از بابت تأمین قطعات برای شرکت پیش نیاید. دیگر خبر در مورد نمایشگر آیفون‌های جدید همراه شدن آنها با پردازنده‌های میانی ارائه کننده نرخ 120 هرتز برای نمایش تصویر است که برای اولین بار توسط اپل ارائه خواهد شد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، در رویداد اپل تنها با گوشی‌های سری آیفون 12 ملاقات نخواهیم کرد، بلکه این شرکت از آیپد ایر جدید با مشابه با آیپد پرو و حاشیه‌های بسیار کم نمایشگر نیز رونمایی خواهد کرد. در این مراسم احتمالا دو نسخه اپل واچ نیز معرفی خواهد شد که یکی از آن‌ها اپل واچ سری 6 به عنوان جایگزین اپل واچ سری ۵ خواهد بود. ساعت هوشمند دوم با قیمت پایینتر، به عنوان جایگزین اپل واچ سری ۳ در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا