نرم افزار و اینترنت
موضوعات داغ

گوگل اندروید 11 برای دستگاه های پیکسل منتشر شد

بعد از ماه‌ها انتشار نسخه‌های بتا، گوگل به طور رسمی انتشار نسخه نهایی اندروید 11 را برای گوشی های سری پیکسل آغاز کرد. این گوشی ها شامل پیکسل 2، پیکسل 3 و 3a، پیکسل 4 و پیکسل 4a می شود. به غیر از گوشی‌های پیکسل، قرار است این نسخه برای برخی از گوشی‌های شرکت‌های وان‌پلاس، شیائومی، اوپو و ریلمی هم عرضه شود.

همانطور که انتظار داشتیم به غیر از نسل اول گوشی‌های پیکسل، نسل‌های بعدی گوشی‌های گوگل همین حالا می‌توانند اندروید 11 را دانلود و نصب کنند. وان‌پلاس هم اعلام کرده که امروز نسخه بتا اندروید 11 برای وان‌پلاس 8 و 8 پرو در آمریکای شمالی، اروپا و هند ارائه می‌شود. کاربران برای دریافت این بروزرسانی می توانند به بخش Settings > System > Advanced > System update مراجعه کنند.

اندروید 11 از چندین ویژگی جدید برخوردار است که بسیاری از آنها بر روی پیام رسانی و نوتیفیکیشن ها متمرکز شده اند. اکنون نوتیفیکیشن ها یک قسمت جداگانه برای اپلیکیشن های پیام رسانی نشان می دهد که به شما کمک می کند پیام ها را از سایر نوتیفیکیشن های گوشی جدا کنید. اندروید 11 همچنین از ویژگی جدید ضبط صفحه نمایش برخوردار است. این ویژگی توسط اکثر OEM های شخص ثالث در حال حاضر در نرم افزار آنها گنجانده شده، اما برای دستگاه های پیکسل جدید خواهد بود.

[aparat id=’rKCoA’]

مانند اندروید 10 در این نسخه جدید هم توجه ویژه‌ای به بهبود حریم خصوصی شده که از بین قابلیت‌های جدید می‌توانیم به محدودیت دسترسی حافظه برای اپلیکیشن‌ها و ارائه‌ مجوز یکبار مصرف اشاره کنیم. در ضمن مجوز مربوط به موقعیت مکانی هم حالا به دو بخش اپلیکیشن‌های فعال و اپلیکیشن‌های پس‌زمینه تقسیم شده است.

گوگل همچنین پروژه Mainline را بهبود ببخشیده که به اندروید اجازه می‌دهد بخش‌های بیشتری را از طریق گوگل پلی استور آپدیت کند. برای کاربران Android Enterprise، اندروید 11 نمایه کاری جدیدی را ارائه می دهد که به بخش فناوری اطلاعات اجازه می دهد بدون دسترسی به اطلاعات نمایه شخصی شما ، دستگاه را مدیریت کند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا