لپ تاپ
موضوعات داغ

هواوی نسخه جدید لپ تاپ MateBook X و MateBook 14 را معرفی کرد

در کنار معرفی واچ GT 2 پرو و فری بادز پرو، هواوی در جریان کنفرانس سالانه خود از نسخه بروزرسانی لپ تاپ های میت بوک ایکس و میت بوک 14 پرده برداری کرد. MateBook X از یک نمایشگر 13 اینچی با رزولوشن 3000 در 2000 پیکسل و نسبت صفحه به بدنه 90 درصدی، پشتیبانی از Wi-Fi 6 و پردازنده نسل دهم Core i7-10510U اینتل بهره می برد. در همین حال، MateBook 14 دارای صفحه نمایش 14 اینچی 1440p و پردازنده Ryzen 4800H است.

هیچ گزینه گرافیکی محتاطانه ای مانند X Pro وجود ندارد، اما در عوض شما یک طراحی بدون فن بسیار سبک با حداکثر ضخامت 13.6 میلی متر و وزن فقط 1 کیلوگرم (کمی بیش از 2 پوند) دریافت می کنید. از لحاظ اتصال یک جک هدفون 3.5 میلی متری در کنار یک جفت پورت USB-C وجود دارد که می توان از هر دو برای شارژ لپ تاپ استفاده کرد.

هواوی از ترک پد جدید MateBook X معرفی کرد. هواوی می گوید علاوه بر برخورداری از سطح بزرگتر نسبت به مدل قبلی، ترک پد “Free Touch” از “بازخورد کامل لمسی” پشتیبانی می کند، که به نظر می رسد مانند ترک پد فورس تاچ اپل است به لیست مک بوک سال 2015 باز می گردد. برچسب NFC برای فعال کردن Huawei Share نیز در زیر ترک پد قرار دارد. اگر روش دیگری برای کنترل لپ تاپ می خواهید، نمایشگر نسبت 3 به 2 آن دارای قابلیت چند لمسی است. میت بوک ایکس دارای 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه SSD است. هواوی برنامه دارد که یک نسخه با پردازنده Intel i5 نیز اراائه دهد.

[aparat id=’6C8s5′]

همچنین دکمه پاور با سنسور اثرانگشت یکپارچه شده و وبکم نیز همانند میت بوک ایکس پرو، در زیر یکی از دکمه کیبورد تعبیه شده است. میت بوک ایکس در رنگ های نقره ای، سبز، آبی و صورتی عرضه می شود. فروش این لپ تاپ از ماه سپتامبر آغاز شده ولی قیمت آن اعلام نشده است.

علاوه بر این، نسخه جدید میت بوک 14 در انتظار عرضه جهانی است. بزرگترین آپدیت این نسخه نسبت به قبلی، استفاده از پردازنده AMD Ryzen 4800H با گرافیک یکپارچه، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD است. به گفته هواوی، باتری 56 وات ساعت لپ تاپ، هنگام پخش ویدیو 1080p تا 10 ساعت عمر می کند.

میت بوک 14 همچنین نسبت به میت بوک ایکس کمی باریک تر بوده و 15.9 میلی متر ضخامت و 1.49 کیلوگرم وزن دارد، اگرچه دارای صفحه نمایش 14 اینچی با نسبت ابعاد 3 به 2 و رزولوشن 1440p داشته و از قابلیت چند لمسی پشتیبانی می کند. هواوی می گوید این محصول فقط به رنگ خاکستری نیز موجود بوده و تعداد بیشتری از درگاه ها، از جمله دو پورت USB-A ،HDMI ،USB-C و جک هدفون 3.5 میلی متری را شامل می شود. قیمت گذاری و در دسترس بودن جهانی هنوز اعلام نشده است.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا