بررسیلپ تاپ
موضوعات داغ

بررسی لپ تاپ آنر مجیک بوک پرو

آنر مجیک بوک پرو، لپ تاپ جدیدی نبوده، ولی تنها در چین موجود بود. ولی حالا که مجهز به پردازنده Ryzen 5 4600H شده، درحال گسترش به بازارهای جهانی است. این پردازنده براساس معماری 7 نانومتری AMD Zen 2 توسعه یافته و این هنوز از اینتل جلوتر بوده و ما معتقدیم که در سال 2020 نیز پیکربندی بهتری است.

با وجود پردازنده های سری H به جای سری U کم مصرف مدل 16.1 اینچی مجیک بوک پرو نیازی به کارت گرافیک مجزا نداشته که به دو دلیل حائز اهمیت است. اول در جهت بهره وری و مصرف رسانه ای بوده و دوم آنر متعقد است که به آن احتیاج ندارد. اینکه آیا شما با آن موافق هستید، بستگی زیادی به نیاز شما دارد. پردازنده گرافیکی Vega GPU کاملاً قادر به انجام کارهای گرافیکی سبک تا متوسط پیچیده بوده که تقریباً هم سطح گرافیک GeForce MX250 NVIDIA است. بنابراین خیلی از بازی های سبک روی کارت ها اجرا می شود. مجیک بوک پرو همچنین دارای دو ویژگی – نمایشگر 16.1 اینچی و قیمت پایین – است. پنل این مانیتور از نوع IPS بوده و قیمت آن بین 800 – 900 دلار است.

طراحی و ورودی دستگاه

مجیک بوک پرو، طرحی مشابه، اگرچه یکسان با مدل 15 و 14 اینچی، اتخاذ می کند. در اطراف نمایشگر حاشیه بسیار باریک داشته و شاهد بدنه آلومینومی و ساختار کلی محکم هستیم. ما هیچ انعطاف بیش از حد در فضای داخلی و یا درب پیدا نکردیم. از سوی دیگر، یک لولای محکم روی بدنه به پایه متصل شده که این طراحی با توجه به اندازه نمایشگر برای ارائه پشتیبانی پایدار و بدون انعطاف ضروری است، گرچه کمی لولای آن سفت بوده و برای بازکردن لپ تاپ نیاز به دو دست داریم.

نمایشگر این دستگاه 16.1 اینچ است و آنر می گوید که تقریباً می تواند درون یک شاسی استاندارد 15.6 اینچی قرار گیرد. هنوز 16.1 اینچ بسیار زیاد بوده و شما مطمئناً می توانید هنگام حمل، بدنه 1.7 کیلوگرمی MagicBook Pro را احساس کنید. برای مطابقت با Pro moniker، آنر لوگوی برجسته و لبه های بریده اطراف درب را برداشته است.

از لحاظ I/O، آنر کار بسیار خوبی انجام داده و یک پورت USB-C در سمت راست و یک پورت USB-C در سمت راست تعبیه کرده تا در صورت شارژ دستگاه، انعطاف بیشتری داشته باشید. از سوی دیگر پورت اتصال USB-C ارائه شده از DisplayPort و سرعت انتقال 5Gbps پشتیبانی می کند. به هر حال، در کنار USB-C سمت چپ، یک پورت HDMI و یک پورت (USB-A (USB 3.2، Gen.1، 5Gbps همراه است. دو پورت USB-A دیگر در کنار جک صوتی 3.5 میلی متری در سمت راست قرار دارند.

صفحه کلید و ترک پد در مقایسه با مجیک بوک 14 اینچی از جذابیت کمتری برخوردار هستند. صفحه کلید کمی کم عمق تر از مجیک بوک 14 است و کاملاً کلیکی نیست. اگر یک تایپر سریع هستید و دوست دارید بالای صفحه کلید شناور شوید، کلیدها تا حدی احساس شلختگی می کنند. بازخورد لمسی وجود دارد، فقط به سختی قابل توجه است.

نبود نام پد با یک جفت بلندگوی جلویی تا حدی جبران می شود. این حرکتی است که به وضوح نشان می دهد مصرف چندرسانه ای در لیست اولویت بالاتر از بهره وری است. همچنین سنسور اثر انگشت، با دکمه روشن و خاموش یکی شده و به نظر ما بسیار سریع و قابل اعتماد است. حتی می توانید با یک ضربه سیستم را روشن کنید و اگر انگشت خود را کمی بیشتر نگه دارید، لپ تاپ مستقیماً وارد سیستم عامل شده، بدون اینکه از شما درخواست شناسایی کند.

صفحه نمایش و صدا

این لپ تاپ از یک نمایشگر زیبا و جذاب 16.1 اینچی با حداقل حاشیه در اطراف برخوردار است. حتی حاشیه پایین نیز بطور قابل توجهی کوچکتر از آنچه که ما عادت کرده ایم، دیده می شود، به همین دلیل وب کم در داخل یک کلید پاپ آپ روی صفحه کلید واقع بین کلیدهای F6 و F7 قرار گرفته است.

این صفحه نمایش دارای رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل و نسبت ابعاد 16:9 است. حداکثر روشنایی که ما قادر به اندازه گیری در یک صفحه کاملاً سفید هستیم، 333cd/m2 بوده که بسیار بالاتر از 300 نیت تبلیغ شده است. این باعث می شود که حتی برای استفاده در فضای باز مناسب باشد و سطح مات روی صفحه نمایش باعث می شود که تجربه مشاهده بسیار راحت تر باشد.

برخلاف مدل های 14 و 15 اینچی، در این مدل از پنل IPS LCD ساخته شده Chi Mei با شماره مدل N161HCA-EA3 استفاده شده است. در هر صورت ، تماشای فیلم، نمایش هر نوع محتوا و حتی کار بر روی این پنل 16.1 اینچی لذت بخش است. برای تجربه کامل چندرسانه ای، آنر از فضای اضافی برای بلندگوهای استریو استفاده کرد. آنها مستقیماً به سمت شما پخش می کنند و برای تنظیم دقیق نرم افزار صوتی Nahimic را ارائه شده است.

عمر باتری

برای یک لپ تاپ 16 اینچی، باتری 56 وات ساعت تقریباً متوسط بوده و این باتری با باتری موجود در 14 اینچی مجیک بوک یکسان است. ما تقریباً یک روز کامل را تحت استفاده عادی نظیر مرور، تایپ کردن و همچنین پخش ویدیو قرار دادیم. ما همچنین دو تست باتری – مرور وب و پخش فیلم – انجام داده ایم. در هر دو سناریو روشنایی صفحه نمایش روی 50 درصد تنظیم شده بود که برای تایپ کردن در یک اتاق با نور مناسب بیش از حد راحت بودیم.

باتری در تست مرور وب، 11:56 ساعت و پخش ویدیوی یوتیوب 8:53 ساعت کار کرد. این آزمایش ها نمودار بالایی نیستند اما به اندازه کافی مناسب هستند که لپ تاپ را برای دوام باتری خراب نکنند. همچنین این لپ تاپ از شارژ سریع پشتیبانی کرده و طی مدت 30 دقیقه میزان شارژ باتری را تا 50 درصد برساند.

سخت افزار و نرم افزار

مجیک بوک پرو به عنوان لپ تاپ عملکرد گرا در مجموعه آنر شناخته می شود، از این رو گزینه های پر سر و صدا CPU است. این لپ تاپ مجهز به پردازنده AMD Ryzen 5 4600H و کارت گرافیک یکپارچه و عین حال قدرتمند Radeon RX Vega 6 می باشد. این پردازنده جدید دارای 6 هسته پردازشی و 12 رشته بوده و براساس معماری 7 نانومتری Zen 2 توسعه یافته است.

پردازنده گرافیک یکپارچه از شش هسته با سرعت کلاک 1.5 گیگاهرتزی برخوردار است و عملکردی مشابه ای را با کارت گرافیک Nvidia GeForce MX250 را ارائه می دهد. این لپ تاپ، همچنین دارای 16 گیگابایت حافظه رم 2666 مگاهرتزی DDR4 و 512 گیگابایت (PCIe NVMe SSD (WD SN730 است.  از لحاظ سیستم خنک کننده، آنر از طراحی خود، که شامل دو فن خنک کننده است – یکی بزرگ و دیگری کوچک و هر کدام با استفاده از لوله های حرارتی جداگانه به بخاری اصلی متصل می شوند، بسیار افتخار می کند. این لپ تاپ همچنین مجهز به سیستم عامل ویندوز10 است.

جمع بندی

بارزترین رقیب MagicBook Pro به دلیل اندازه صفحه نمایش، MacBook Pro 16 اپل است. نمی توان انکار کرد که MacBook Pro 16 به طور کلی تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد – دوام باتری، صفحه نمایش، ورودی دستگاه و ساخت، اما همچنین در مورد اینکه قیمت لپ تاپ آنر بسیار بهتر است ، تردیدی وجود ندارد. ولی جدای از مک بوک پرو 16 اپل، لپ تاپ مجیک بوک پرو در واقع هیچ رقابتی ندارد و با وجود قیمت 900 یورو، لپ تاپ از بسیاری جهات، لپ تاپ های دیگر را ارائه نمی دهند و تنها گزینه 16.1 اینچی در بازار است که چنین سخت افزاری را در حدود آن قیمت ارائه می دهد.

نکاب مثبت

  • ساخت عالی ، ظاهر زیبا و تمیز
  • پنل بزرگ و روشن 16 اینچ IPS
  • نسبت قیمت / عملکرد برجسته.
  • عمر باتری قابل اطمینان و شارژ سریع یک امتیاز خوب است.
  • بلندگوهای بلند و با صدای عالی.
  • پیکربندی I / O خیلی خوب است.

نکات منفی

  • ما انتظار کمی بیشتر از صفحه لمسی و صفحه کلید را داشتیم.
  • قابلیت ارتقای محدود (RAM لحیم شده است).
  • قرار دادن وب کم باحال اما کم بهینه.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا