پس از شایعات و گمانه زنی ها، سرانجام ال جی دقایقی قبل از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نمایشگر دوم چرخان تحت عنوان LG Wing رونمایی کرد. در سال‌های اخیر شاهد نوآوری‌های کمی در بازار گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم و اغلب آنها با ویژگی‌های مشابه مانند چندین دوربین روی پنل پشتی، صفحه نمایش‌های بزرگ و پردازنده‌های 8 هسته‌ای و همچنین طراحی کلیشه‌ای وارد بازار می‌شوند، با این حال در این میان برخی شرکت‌ها به دنبال عرضه محصولات نوآورانه هستند.

ال جی وینگ قرار است اولین دستگاه تحت نام تجاری جدید “Explorer Project” ال جی باشد، که هدف آن چشم‌انداز شرکت کره‌ای به آینده گوشی‌های هوشمند است و با هدف کشف مفاهیم ناشناخته کاربردپذیری و تلاش برای گسترش صنعت تلفن‌های هوشمند شکل گرفته است. جالبترین ویژگی این گوشی استفاده از دو نمایشگر اولد روی وینگ است. نمایشگر اصلی از پنل 6.8 اینچی استاندارد P-OLED FullVision بدون حاشیه یا بریدگی، با رزولوشن 2460 در 1080 پیکسل و نسبت ابعاد 2.5 به 9 برخوردار است. اما این دومین نمایشگر 3.9 اینچی بوده که در زیر نمایشگر اصلی قرار گرفته که وینگ 2020 را منحصر به فرد می کند. از ویژگی‌های نمایشگر ثانویه نیز می‌توان به نسبت ابعاد 1.15:1، رزولوشن 1240 در 1080 پیکسل، تراکم پیکسلی ۴۱۹ پیکسل در هر اینچ و پنل G-OLED اشاره کرد.

کاربر با چرخاندن 90 درجه‌ای بخش جلویی دستگاه به صفحه‌نمایشی پنهان‌شده دست می‌یابد و از نمایشگر اصلی به‌صورت افقی می‌تواند استفاده کند. چنین ویژگی سبب می‌شود که امکان استفاده از دو اپلیکیشن به‌صورت همزمان فراهم شود یا کاربر از صفحه‌نمایش ثانویه برای دسترسی به امکانات بیشتری از اپلیکیشن بازشده در نمایشگر اصلی استفاده کند. ال‌جی در مثالی ساده به اپلیکیشن یوتیوب اشاره کرده‌اند. هنگام استفاده از اپلیکیشن یوتیوب، کاربر می‌تواند از صفحه‌ی اصلی ویدئوهای دلخواهش را تماشا و از صفحه‌نمایش ثانویه نیز برای جست‌وجو یا ارسال نظر در بخش نظرات استفاده کند. ال‌جی ویژگی نیز برای قفل، صفحه‌نمایش ثانویه در نظر گرفته است که تنها اعلانات مدنظر کاربر را نمایش دهد و لمس اتفاقی آن باعث کاهش لذت تجربه‌ی کاربری از ال‌جی وینگ نشود.

در بالای صفحه‌نمایش از جایگاهی برای دوربین سلفی به‌صورت بریدگی یا حفره خبری نیست؛ زیرا شرکت کره‌ای از مکانیزم دوربین سلفی کشویی در ال‌جی وینگ استفاده کرده است. روی ماژول، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته که میدان 79.6 درجه‌ای دارد و از پیکسل‌هایی با ابعاد 0.8 میکرومتر و f/1.9 استفاده می‌کند. ال جی وینگ به دوربین اصلی سه گانه مجهز شده که سنسور اصلی آن 64 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8، زاویه دید 78 درجه و اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر است که از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌‎برد. ال جی برای این محصول خود دوربین 13 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/1.9 و زاویه دید 117 درجه و دوربین اولترا واید «Big Pixel» با رزولوشن 12 مگاپیکسلی و زاویه دید 120 درجه در نظر گرفته است.

به گفته ال جی، گوشی وینگ ازطریق دوربین سلفی و اصلی به‌صورت همزمان یا Dual Recording می‌تواند ویدئو ضبط کند. نتایج این فیلم‌برداری در فایلی مستقل یا در دو فایل جداگانه با نسبت‌های 1:1 و 16:9 ذخیره می‌شوند. ال‌جی ویژگی جالبی نیز در‌زمینه‌ی فیلم‌برداری معرفی کرد. این ویژگی Gimbal Motion Camera نام دارد و اولین‌بار روی گوشی هوشمند استفاده می‌شود. ویژگی Gimbal Motion Camera باعث می‌شود بدنه‌ مجهز به صفحه‌نمایش ثانویه مانند دسته‌ای برای راحتی ضبط ویدئوها تبدیل شود. این ویژگی با کاهش میزان تأثیر برگرفته از لرزش دوربین به جلوگیری از افت کیفیت ویدئوها و تصاویر ثبت‌شده کمک شایانی می‌کند. علاوه‌بر‌آن، اپلیکیشن دوربین در صفحه‌نمایش دوم ویژگی‌های مختلفی برای تنظیمات حالت فیلم‌برداری یا عکاسی را به کاربر می‌دهد.

به لحاظ سخت افزاری، محصول جدید ال جی به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 765G با مودم یکپارچه X52، حافظه رم 8 گیگابایتی، حافظه داخلی 256 گیگابایتی، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و پشتیبانی از شارژ بیسیم مجهز شده است. انتظار می‌رود ال‌جی وینگ در دو رنگ‌بندی خاکستری و آبی کم‌رنگ از ماه آینده‌ میلادی ابتدا روانه‌ بازار کره‌‌جنوبی و پس‌از‌آن بازارهای اروپایی و آمریکای‌شمالی شود. متأسفانه قیمت محصول جدید شرکت کره‌ای هنوز مشخص نشده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *