سرانجام شرکت Oculus (زیر مجموعه فیس بوک) از نسل دوم هدست واقعیت مجازی خود با نام Oculus Quest 2 پرده برداشت. بدون سیمی، بدون رایانه شخصی و سنسور خارجی، این اولین هدست یکپارچه All-in-One است که می تواند آن را به هر مکانی ببرید و روی سر خود گذاشته و از دنیای واقعیت مجازی لذب ببرید.

وزن این هدست حدود 70 گرم سبک تر از نسل قبلی خود بوده و به 503 گرم می‌رسد. ضمن اینکه اندازه‌ آن در مقایسه با اکولوس کوئست کوچکتر بوده و عمق کمتری دارد. بندهای نگه‌دارنده این هدست به‌جای پلاستیک سخت از نوعی پارچه‌ کتان نرم ساخته شده و به‌جای رنگ بندی مشکی، از ترکیب سفید برای طراحی آن استفاده شده است. چهار دوربین رهگیری حرکات در بخش جلویی هدست و دو کنترلر حرکتی سفید و مشکی رنگ Oculus Touch دیگر قسمت‌های تشکیل‌دهنده این هدست هستند.

در نسل جدید هدست‌های VR کوئست، از پردازنده کوالکام اسنپدراگون XR2 استفاده شده و حافظه‌ رم آن نیز 6 گیگابایت است. مدل پایه این هدست با 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده و در مدل 399 دلاری آن، به 256 گیگابایت قابل ارتقاء خواهد بود. این مقدار نیز دو برابر نسخه اورجینال اکولوس کوئست است. رزولوشن نمایشگر این هدست نیز افزایش قابل توجهی نسبت به نسل قبل داشته و از 1440 در 1600 به 1832 در 1920 پیکسل در هریک از چشمی‌های هدست رسیده است. نرخ نوسازی یا رفرش نمایشگر Quest 2 نیز 72 هرتز اعلام شده که ظاهراً بعد از عرضه به 90 هرتز نیز افزایش خواهد یافت.

هدست‌های واقعیت مجازی Quest 2 به همراه یک سری از لوازم جانبی کاربردی همراه خواهند شد. برخی از این موارد با محوریت راحتی استفاده از دستگاه برای کاربر طراحی شده که شامل یک مدل مخصوص از ایربادهای لاجیتک و یک بند پلاستیکی موسوم به «Elite Strap» است که فضای بیشتری از سر کاربر را پوشش می‌دهد. علاقه‌مندان می‌توانند این بند را به همراه پک باتری همراه یا بدون آن خریداری کنند. اما یکی از این لوازم جانبی همراه، یک کابل Link USB-C با قیمت 79 دلار است که ویژگی‌های مهمی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با استفاده از این کابل، می‌توانید هدست Quest 2 را به پی سی متصل کرده و بازی‌های واقعیت مجازی این پلتفرم را تجربه کنید.

هدست Quest 2 اولین مدلی است که به‌جای استفاده از حساب‌های کاربری مستقل اکولوس، کاربران را برای استفاده از هدست ملزم به ورود به حساب فیسبوک خود می‌کند. هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Quest یکی از بهترین مدل‌هایی است که همواره به علاقه‌مندان به بازی‌های VR پیشنهاد می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *