کاربران لینوکس به زودی می توانند مرورگر جدید مایکروسافت اج بر پایه کرومیوم را تجربه کنند، چراکه مایکروسافت اعلام کرد، ماه آینده این پیش نمایش مرورگر ماه اکتبر برای لینوکس در دسترس قرار می دهد. این شرکت می گوید از طرفداران فناوری اطلاعات و توسعه دهندگان درخواست شده است تا در تست وب سایت ها روی مرورگر اج در لینوکس کمک کند، اما هر کاربر لینوکس در صورت تمایل می تواند از اج در لینکوس استفاده کند.

نسخه لینوکس مایکروسافت اج تقریباً مشابه نسخه های ویندوز و macOS است و از منظر ویژگی ها، تقریباً تمام ویژگی های Edge در دسترس خواهد بود، به جز مواردی که به کد مخصوص ویندوز مانند حالت Internet Explorer نیاز دارند. البته مایکروسافت ویژگی‌های بیشتری در حوزه حریم خصوصی برای این نسخه در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند کنترل مستقیم و بیشتری روی نحوه ردیابی وب‌سایت‌های مختلف در اختیار داشته باشند. همچنین در نسخه جدید، امکان ساماندهی و مدیریت بهتر اطلاعات در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

مایکروسافت با آوردن مرورگر اج کرومیوم به لینوکس، در تلاش است تا رضایت توسعه دهندگان و سایر کاربران را نیز جلب کند. البته با وجود گزینه‌های دیگری همچون «فایرفاکس» و «بریو» که جای خود را در بین کاربران باز کرده‌اند و متن باز هستند، باید ببینیم مرورگر اج لینوکسی با استقبال رو به رو خواهد شد یا خیر.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *