امنیتنرم افزار و اینترنت

بهترین افزونه های حفظ حریم خصوصی برای مایکروسافت اج

پس از استقبال ضعیف اینترنت اکسپلورر، بسیاری از مایکروسافت اج انتظار زیادی نداشتند. اما با وجود همه اینها، اج ثابت کرده که یکی از محبوب‌ترین مرورگرهایی است که در حال حاضر استفاده می‌شود. اما هنگام مرور اینترنت، چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما آسیب برساند، از هکرهای مخرب گرفته تا وب سایت هایی که داده های شخصی شما را ردیابی می کنند.

خوشبختانه، به لطف گزینه های افزونه های چشمگیر اج، راه هایی برای متوقف کردن هرگونه تهدیدی وجود دارد. در اینجا 5 مورد از بهترین مواردی که باید در نظر بگیرید آورده شده است.

1. DuckDuckGo Privacy Essentials

اولین افزونه در این لیست DuckDuckGo Privacy Essentials است. DuckDuckGo به عنوان یک موتور جستجوی مبتنی بر حریم خصوصی شروع به کار کرد و از آن زمان به موارد بسیار بیشتری رسیده است. آنها حتی در حال ساخت یک مرورگر دسکتاپ هستند. بنابراین، جای تعجب نیست که افزونه DuckDuckGo Privacy Essentials برای اج کاملاً حول حریم خصوصی آنلاین شما متمرکز شده است.

این افزونه تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا داده‌های شما را از هر کسی که ممکن است بخواهد آن را مشاهده کند ایمن نگه دارد، و این کار را به طرق مختلف انجام می‌دهد. برای اولین بار، DuckDuckGo Privacy Essentials به طور خودکار هر ردیاب شخص ثالث پنهانی را که می تواند هنگام بازدید از هر سایتی در اینترنت پیدا کند، مسدود می کند. این امر، جمع آوری و در نتیجه فروش داده های شما را برای شرکت های پشتیبان این ردیاب ها سخت تر می کند.

این افزونه همچنین دارای یک نوار جستجوی داخلی برای موتور جستجوی DuckDuckGo است، بنابراین می‌توانید به سرعت و به راحتی هر کجا که هستید با خیال راحت مرور کنید. اگر از مرور اینترنت کمی ناراحت هستید، افزونه DuckDuckGo Privacy Essentials همچنین به هر صفحه ای که بازدید می کنید نمره ای می دهد تا بدانید چقدر ایمن در حال مرور هستید. این نمرات در مقیاس A-F رتبه بندی می شوند، بنابراین درک آنها شهودی است، و به شما امکان می دهد احساس بهتری نسبت به وب سایت ها داشته باشید و برای مرور آن ها ایمن نیستند.

این افزونه کارهای بیشتری نیز انجام می دهد، مانند فعال کردن کنترل حریم خصوصی جهانی به طوری که بتوانید به طور خودکار حقوق انصراف قانونی را بیان کنید، و همچنین ویژگی های بیشتری مانند رمزگذاری اجباری در هر کجا که مرور می کنید.

2. Norton Safe Web

بعدی در این لیست، Norton Safe Web است. این افزونه، از سازندگان Norton Security Suite، افزونه ای بوده که هدف آن این است که اینترنت را به مکانی امن برای شما در حین مرور تبدیل کند. این کار را به روش‌های مختلفی انجام می‌دهد، اگرچه واضح‌ترین آن این است که به شما امکان می‌دهد همیشه بدانید که آیا وب‌سایتی که در حال مرور آن هستید ایمن است یا خیر.

در بالای صفحه، با بقیه برنامه‌های افزودنی، Norton Safe Web ظاهر خود را بر اساس آنچه در حال مرور هستید به‌روزرسانی می‌کند. برای وب‌سایت‌های ناشناخته، Norton Safe Web یک علامت سؤال خاکستری نشان می‌دهد، اما برای وب‌سایت‌هایی که با آن آشنا هستند، این علامت تغییر می‌کند. برای وب‌سایت‌های ایمن، مثلاً گوگل، Norton Safe Web یک تیک سبز نشان می‌دهد. برای وب‌سایت‌های کمتر ایمن، برای هشدار دادن به شما در مورد خطر احتمالی تغییر می‌کند.

این به شما این امکان را می دهد که از سایت های خطرناک، کلاهبرداری های آنلاین و سرقت هویت در هنگام مرور اجتناب کنید. بهترین از همه، ساده و بی مزاحم است.

3. HTTPS Everywhere

اگر به دنبال چیزی هستید که در واقع اطلاعاتی را که مرورگر شما ارسال و دریافت می کند تغییر دهد، HTTPS Everywhere گزینه بسیار خوبی برای انجام این کار است. در اصل، کاری که افزونه HTTPS Everywhere انجام می دهد، بسیار ساده است. همه وب‌سایت‌هایی را که مشاهده می‌کنید مجبور می‌کند از قالب HTTP ناامن به قالب امن HTTPS تغییر دهند.

HTTPS یک راه عالی برای ایمن نگه داشتن داده های شما است، تا جایی که برخی از خود می پرسند که آیا هنگام استفاده از HTTPS حتی به VPN نیاز دارید یا خیر. صرف نظر از این، HTTPS یک ویژگی عالی برای استفاده در هنگام مرور است، و با این افزونه، فقط با ساده ترین نصب ها، دائماً از آن استفاده خواهید کرد. تنظیمات موجود برای افزونه نسبتاً محدود است، اما نیازی به پیچیدگی خاصی ندارد. بهترین بخش HTTPS Everywhere این است که می توانید آن را نصب کنید و فراموش کنید که به طور کامل وجود دارد، و در عین حال از شما در برابر تهدیدات محافظت می کند.

4. uBlock Origin

بعدی در این لیست uBlock Origin است. در حالی که uBlock Origin اغلب برای مسدود کردن تبلیغات استفاده می شود، این تمام کاری نیست که می تواند انجام دهد. uBlock Origin به لطف تعدادی قوانین کوچکتر که برای جلوگیری از تبلیغات اعمال می کند، در واقع از رایانه شما در برابر تهدیدات محافظت می کند. با نصب uBlock Origin و جلوگیری از کلیک تصادفی روی هر چیز مخربی، از خود در برابر مسیر دیگری از حمله محافظت می کنید.

می‌توانید مواردی را که uBlock Origin مسدود می‌کند به صورت دستی در برنامه افزودنی تنظیم کنید، و همچنین تغییر دهید که uBlock Origin در کدام وب‌سایت‌ها فعال است. اگر می‌دانید که یک وب‌سایت امن است و می‌خواهید به عنوان مثال از طریق درآمد تبلیغاتی از آن حمایت کنید، این یک راه عالی برای انجام این کار است.

5. LastPass: Free Password Manager

در نهایت، ما LastPass را داریم. همانطور که ممکن است تصور کنید، LastPass یک مدیر رمز عبور رایگان است که به شما امکان می دهد رمزهای عبور خود را به طور ایمن ذخیره کنید بدون اینکه آنها را روی یک تکه کاغذ یادداشت کنید. پسوردهای ضعیف به هک شدن حساب ها ختم می شوند که بسته به شرایط می تواند مشکل بزرگی باشد. LastPass اینجاست.

لازم نیست نگران فراموش کردن آنها باشید، زیرا همه آنها در مدیریت رمز عبور برای شما ذخیره می شوند. برای دسترسی به حساب کاربری خود فقط به یک رمز عبور اصلی نیاز دارید و از آنجا از همیشه امن تر هستید. همچنین می‌توانید جزئیات بیشتری مانند پاسپورت، کارت‌های بیمه و موارد دیگر را با LastPass ذخیره کنید تا دسترسی به آن‌ها برای هکرهای احتمالی سخت‌تر باشد، اما دسترسی برای شما آسان‌تر باشد. در مجموع، LastPass به شما راحتی و محافظت را در یک زمان می دهد، بنابراین دلیل کمی وجود دارد که به آن ضربه نزنید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا