موبایل و تبلت

رونمایی شیائومی از فناوری Ultra Wide Band برای کنترل خانه هوشمند

شیائومی امروز از تکنولوژی جدید خود با نام Ultra Wide Band رونمایی کرد. همان‌طور که از نامش پیداست، این تکنولوژی به یک باند ارتباطی فوق‌العاده پهن با پهنای باند 522 مگاهرتزی برای انتقال اطلاعات گفته می‌شود. این شرکت چیپ UWB را به همراه مجموعه ای از آنتن‌ها روی گوشی هوشمند Mi 10 نصب کرده است.

شیائومی همچنین از الگوریتم های خاص خود برای دستیابی به موقعیت سطح سانتی متر و دقت اندازه گیری زاویه ± 3 درجه استفاده کرده است. شیائومی می گوید این فناوری (Ultra Wide Band (UWB به گوشی ها و دستگاه های هوشمند قابلیت درک فضایی، شبیه چیزی مانند GPS داخلی را می دهد. با استفاده از این فناوری، کاربر می تواند گوشی هوشمند را به سمت هر دستگاهی هدایت کند و یک کارت کنترل برای آن به طور خودکار روی صفحه ظاهر می شود.

شیائومی برای رونمایی از این تکنولوژی جدید یک ویدیو منتشر کرده است که در آن Zeng Xuezhong مدیر بخش گوشی های هوشمند شیائومی صحبت کرده بود. او در این ویدیو نشان می‌دهد که گوشی شیائومی Mi 10 وقتی کنار هر یک از وسایل هوشمند قرار می‌گیرد، صفحه‌ای برای کنترل دستگاه روی نمایشگر گوشی ظاهر می‌شود.

در واقع با استفاده UWB لازم نیست که به هر یک از وسایل جداگانه متصل شد و این فرآیند حذف شده است. این تکنولوژی در حال حاضر برای تمام وسایل هوشمند این شرکت قابل استفاده است. این شرکت قصد دارد نحوه استفاده از آن را در آینده ساده‌تر نیز بکند. هنوز مشخص نیست که این تکنولوژی چه زمانی روی گوشی‌های هوشمند شیائومی منتشر خواهد شد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا