اندروید استودیو محبوب ترین IDE هنگام توسعه اندروید است. گوگل به طور مداوم نسخه های جدید این نرم افزار را منتشر کرده، اشکالات را برطرف می کند و انواع مختلفی از ویژگی های جدید را به منظور آسان سازی توسعه و پیاده سازی اپلیکیشن برای توسعه دهندگان به ارمغان می آورد.  اکنون ، این شرکت یک نسخه بروزرسانی بزرگ را با نام Android Studio 4.1 منتشر کرده که اکنون به عنوان نسخه پایدار برای مشتاقان دستیابی به مجموعه ویژگی های جدید در دسترس است. در اندروید استودیو 4.1، گوگل حدود 2370 باگ و 275 مشکل عمومی موجود در نسخه های قبلی را برطرف کرده و تمرکز این نسخه بر روی بهبود عملکرد و قابلیت اطمینان است.

در انتهای طراحی، به طور پیش فرض در پنجره “New Project” با استفاده از Material Design Components تأکید بیشتری بر طراحی متریال وجود دارد. در بخش توسعه، به روزرسانی شامل یک Database Inspector است که بدون در نظر گرفتن اینکه از کتابخانه Jetpack Room یا پایگاه داده SQLite استفاده می کند، ارتباط مستقیمی با پایگاه داده برنامه شما برقرار می کند. از طریق این ابزار، توسعه دهندگان می توانند به راحتی پایگاه داده برنامه را حتی در حال اجرا بازرسی، پرس و جو و اصلاح کنند. همچنین اکنون می توانید Android Emulator را مستقیماً در اندروید استودیو اجرا کنید، که به شما امکان می دهد گردش کار خود را بهتر سازماندهی کنید.

گوگل همچنین دسترسی به کدهای مرتبط با Dagger را آسان تر کرده، زیرا این کتابخانه بسیار محبوب است که توسط طیف وسیعی از افراد برای تزریق وابستگی استفاده می شود. برای توسعه دهندگانی که از یادگیری ماشین در اپلیکیشن های خود استفاده می کنند، اکنون وارد کردن مدل های TensorFlow Lite در اپلیکشین ها آسان تر است. این شرکت همچنین مجموعه ای از ویژگی های جدید را در حوزه “ساخت و آزمایش” منتشر کرده است. شبیه ساز اندروید در این آخرین نسخه از دستگاه هایی با لولاهای تاشو برخوردار است، بنابراین می توانید برنامه خود را بر اساس این فاکتور آزمایش کنید.

توسعه دهندگان اکنون می توانند وابستگی های C++/C بومی را از پرونده های خارجی بایگانی (Android Android (AAR نیز خروجی بگیرند. توانایی افزودن نماد برای گزارش های خرابی برنامه نیز برای خوانایی و تجزیه و تحلیل بهتر انسان در ردیابی های پشته وجود دارد. در قسمت بهینه سازی، سه به روزرسانی عمده وجود دارد. اول، UI of System Trace با قابلیت هایی مانند انتخاب جعبه، تب خلاصه و بخش نمایش برای افزایش بهره وری، تغییر یافته است. دوم، در Android Studio Profilers اکنون می توانید در یک پنجره مستقل دسترسی داشته و به شما امکان می دهد به هر شبیه ساز اندروید یا دستگاه دیگر متصل شوید. سرانجام، اندروید استودیو 4.1 با Native Memory Profiler همراه است تا اطلاعات بیشتری در مورد تخصیص و جابجایی محل اشیا و همچنین اندازه انبوه سیستم فراهم کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *