سونی سرانجام با انتشار ویدیوی 11 دقیقه ای از رابط کاربری جدید کنسول پلی استیشن 5 با ویژگی های و پیشرفت های جدید معرفی کرد. این ویدئو به دو جنبه رابط کاربری، صفحه اصلی و مرکز کنترل تمرکز دارد. اول، بیایید در مورد صفحه اصلی صحبت کنیم، زیرا یکی از ساده ترین آنهاست. هوم اسکرین جدید برای همه کسانی که از پلی استیشن 4 استفاده کرده اند، آشنا خواهد بود. ما همان سیستم کاشی افقی را داریم که می توانید از طریق آن پیمایش کنید که اطلاعات اضافی زیر آنها را نشان می دهد. کاشی ها کوچک شده و به اندازه فضای قبلی اشغال نمی کنند.

به غیر از صفحه اصلی کنسول، که بازی‌ها و اپ‌های دیگر روی آن قرار گرفته‌اند، وقتی یک بازی اجرا دارید، یا وقتی به صفحه‌ مختص یک بازی می‌روید، با مجموعه‌ای از کارت‌ها روبرو می‌شوید. این کارت‌ها، بخش‌های مختلف یک بازی و اطلاعات مربوط به آن را نشان می‌دهند. کارت‌ها با این هدف طراحی شده‌اند تا در انجام فعالیت‌های مختلف در یک بازی به کمک‌تان بیایند.

هنگامی که داخل یک بازی هستید، با فشردن کلید پلی‌استیشن، مراحل یا بخش‌های مختلف هر بازی را به صورت کارت‌های جداگانه می‌بینید. پلی‌استیشن 5 با بررسی چگونگی بازی کردن گیمرها، تخمینی از زمان لازم برای تمام کردن یک مرحله یا بخش به‌دست می‌آورد و آن را کنار کارت مورد نظر آن مرحله، نشان می‌دهد. همچنین یک تب Explore جدید وجود دارد که تمام بازی ها، محتوای بازی، اخبار بازی و همچنین اخبار مربوط به سخت افزار پلی استیشن شما را نشان می دهد. این برگه در ابتدا فقط در ایالات متحده در دسترس خواهد بود و در نهایت در سایر مناطق در دسترس خواهد بود.

قابلیت‌های سیستم عامل پلی‌استیشن 4، مثل امکان مشاهده‌ گیم‌پلی دوستان به صورت زنده و چت‌ها و گروه‌ها هم روی پلی‌استیشن 5 وجود دارند و به لطف سیستم کارت‌ها، حتی می‌توان سریعتر با آن‌ها تعامل کرد. می‌توانید هنگامی که مشغول بازی آنلاین بازی دوست‌تان هستید، صفحه‌ گیم‌پلی او را به صورت زنده همیشه در پایین بازی خود ببینید. باید اشاره کنیم که روی پلی‌استیشن 4 امکان ارتباط با پارتی‌های و گروه‌های ساخته شده روی پلی‌استیشن 4 و اپ پلی‌استیشن وجود دارد.

نهایتا، سونی خیلی کوتاه به فروشگاه پلی‌استیشن اشاره می‌کند که با خود صفحه‌ اصلی ادغام شده و نیازی به اجرای آن مثل یک اپ نیست. نکته‌ اشاره شده‌ دیگر هم این است هیچ اجباری به استفاده از قابلیت‌های آنلاین و آپدیت بازی نیست. پلی‌استیشن 5 دیسک بازی‌ها را بدون نیاز به هرگونه اتصال آنلاین و آپدیت و مستقیما از روی دیسک، مثل پلی‌استیشن 4، اجرا می‌کند. کنسول پلی استیشن 5‌ قرار است در تاریخ 12 نوامبر (22 آبان) در دو مدل دیسک‌دار (499 دلار) و دیجیتال (399 لار) به صورت جهانی عرضه شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *