سخت افزار

رزبری پای از ماژول Compute Module 4 رونمایی کرد

بنیاد رزبری پای هر وقت نسخه جدیدی از رایانه تک برد Raspberry Pi را منتشر می کند، به دنبال آن یک ماژول Compute Module در نظر گرفته می شود که به عنوان رایانه تعبیه شده در سایر محصولات استفاده می شود. حال این شرکت از Compute Module 4 رونمایی کرده است.

در ماژول جدید از همان پردازنده 64 بیتی چهارهسته ای 1.5 گیگاهرتزی ARM Cortex-A72 موجود در Raspberry Pi 4 استفاده شده که می تواند با حداکثر 8 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی eMMC فلش و وای فای 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز 802.11 اختیاری و بلوتوث 5.0 ترکیب شود. یک رابط HDMI دوتایی با رزولوشن 4K، رابط تک خط PCI Express 2.0 و 28 پایه GPIO وجود داشته و امکان اتصال دوربین دوگانه نیز میسر می کند.

اگر ماژول نسل چهارم با آنچه در گذشته آمده متفاوت به نظر می رسد، به این دلیل است که رد پای کلی برد بطور قابل توجهی کاهش یافته است. نقطه ضعف آن قطع سازگاری با ماژول های قبلی است، اما به این معنی است که محصولات با استفاده از ماژول جدید می توانند کوچکتر باشند. بنیاد رزبری پای از عرضه این محصول در 32 مدل خبر داده است که از مدل 25 دلاری با یک گیگابایت رم تا مدل 90 دلاری با 8 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه را در بر می‌گیرد.

همچنین یک IO Board جدید در دسترس است که دو پورت HDMI، گیگابیت اترنت، دو پورت USB، یک اسلات کارت MicroSD، سوکت PCI Express، کانکتور GPIO 40 پین، جک ورودی 12 ولت، اتصالات دوربین و نمایشگر و یک عدد دیگر به آن اضافه می کند. بنیاد رزبری پای همچنین کیت جدیدی به نام Compute Module 4 Antenna Kit را هم معرفی کرده است که به عنوان جایگزین آنتن PCB وایرلس برد اصلی عمل می‌کند. به کمک این کیت می‌توان Compute Module را درون کیس فلزی قرار داد و به لطف آنتن اکسترنال که با سیم به برد متصل شده از اتصال بی‌سیم بهره برد.

منبع
pcmag
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا