مایکروسافت یک مرکز داده قابل حمل ایجاد کرده تا محاسبات ابری را به محیط های از راه دور بیاورد. مرکز داده مدولار اساساً یک جعبه بزرگ سرور است که برای مکان هایی طراحی شده که امکان اتصال به اینترنت با قابلیت اطمینان ابر وجود ندارد. مایکروسافت برای اتصال از طریق اپراتورهای ماهواره همکاری می کند و به (Azure Modular Datacenter (MDC اجازه می دهد تا به عنوان مرکز فرماندهی موبایلی، در کمک های بشردوستانه یا حتی در مأموریت های نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

Microsoft’s MDC ناهموار بوده و در یک واحد محافظت شده با فرکانس رادیویی (RF) قرار دارد، به این معنی که در آب و هوای چالش برانگیز کار می کند. مرکز داده قابلیت های محاسبه و ذخیره سازی را فراهم کرده و با معماری Azure Stack Hub کار خواهد کرد. یکی از اولین شرکای بزرگ این مرکز داده مدولار و قابل حمل ، شرکت SpaceX ایلان ماسک است.

مایکروسافت در حال آغاز یک ابتکار Azure Space برای همکاری با مشاغل بیشتری در صنعت فضایی است و سعی دارد Azure را به عنوان یک تامین کننده اصلی ذخیره سازی، اتصال و رایانش ابری تحت فشار قرار دهد. مرکز داده قابل حمل به پهنای باند ماهواره ای Starlink SpaceX متصل خواهد شد و مایکروسافت و SpaceX قصد دارند در آینده Starlink و Azure را بهم پیوند دهند.

این MDC جدید آخرین تلاش مایکروسافت برای قابل حمل تر کردن مراکز داده است. این شرکت در سال 2018 با 864 سرور و 27.6 پتابایت فضای ذخیره سازی ، یک مرکز داده را در انتهای دریای اسکاتلند غرق کرد. این مرکز داده اخیراً دوباره ظاهر شده و مایکروسافت فاش کرد که مرکز داده های زیرآبی آن فقط یک هشتم میزان خرابی یک مرکز داده زمینی را دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *