موبایل و تبلت
موضوعات داغ

هواوی میت 40 پرو، 40 پرو پلاس معرفی شد

هواوی دقایقی قبل در جریان برگزاری رویدادیش، از جدیدترین پرچمداران سری میت، یعنی هواوی میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس رونمایی کرد. آنها سعی می کنند با سخت افزار تجدید نظر شده ای که با لایکا توسعه داده شده، در صدر جدول “بهترین دوربین” قرار بگیرند. اما سایر عناصر این گوشی ها حتی به مراتب ارتقا یافته اند.

دوربین پشتی دستگاه حالا ظاهر جدیدی به خود گرفته است. دوربین اصلی هواوی میت 40 پرو حسگری با وضوح 50 مگاپیکسل دارد که در پشت لنزی با دیافراگم f/1.9 جای گرفته و از سیستم لرزش‌گیر پیشرفته استفاده می‌کند. دوربین اصلی هواوی میت 40 پرو می‌تواند ویدئوها را با حداکثر وضوح 8K ضبط کند. این دوربین قادر به فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه است و در صورت بهره‌گیری از رزولوشن 1080P می‌توانید با سرعت 480 فریم در ثانیه ویدیوهای اسلومشون ضبط کنید. همچنین با دوربین سلفی هم قادر به فیلمبرداری 4K با سرعت 90 فریم در ثانیه و فیلمبرداری 1080p با سرعت 240 فریم در ثانیه خواهید بود.

در کنار دوربین اصلی، یک دوربین اولترا واید 20 مگاپیکسلی تعبیه شده که به لطف بهره‌گیری از لنز Free-Form می‌تواند اعوجاج مربوط به تصاویر اولترا واید را تا حد زیادی کاهش دهد. در ماژول دوربین هواوی میت 40 پرو بار دیگر شاهد تعبیه‌ دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو هستیم که می‌تواند زوم 5 برابری اپتیکال را امکان‌پذیر کند. لنز این دوربین مبتنی بر دیافراگم F/3.4 است و از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد.

حالا بهتر است نگاهی به دوربین‌های هواوی میت 40 پرو پلاس بیندازیم. در ماژول دوربین این گوشی در کنار دوربین اصلی و اولترا واید که مشابه مدل پرو است، شاهد قرارگیری دوربین پریسکوپی متفاوت و دوربین تله‌فوتو هستیم. دوربین 8 مگاپیکسلی پریسکوپی این گوشی زوم 10 برابری اپتیکال را امکان‌پذیر می‌کند و دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو هم زوم 3 برابری ارائه می‌دهد. همچنین در این ماژول شاهد تعبیه‌ سیستم فوکوس خودکار لیزری هستیم که سرعت فوکوس را افزایش می‌دهد.

هر دو گوشی از دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی بهره می‌برند که در کنار آن سنسور تشخیص عمق هم تعبیه شده است. این سنسور علاوه بر کاربرد در زمینه‌ تشخیص چهره، می‌تواند برای تشخیص حرکات دست به منظور کنترل رابط کاربری EMUI 11 مورد استفاده قرار بگیرد. گفتنی است سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر قرار دارد.

گوشی میت 40 پرو و پرو پلاس از صفحه‌نمایش 6.76 اینچ OLED با وضوح 2772 در 1344 پیکسل با تراکم 460 پیکسل در هر اینچ استفاده می‌کند که نمایشگری باکیفیت محسوب می‌شود. هواوی اعلام کرد نمایشگر میت 40 پرو نرخ نوسازی (رفرش ریت) 90 هرتز ارائه می‌دهد. این نرخ نوسازی باعث می‌شود نمایشگر میت 40 پرو نسبت‌به نمایشگرهای 60 هرتز، محتوای بصری را روان‌تر نمایش دهد. نمایشگر هواوی میت 60 پرو از استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند و نسبت تصویر غیرمعمول 18.6:9 را ارائه می‌دهد. کناره های نمایشگر به شدت خمیده هستند و با زاویه 88 درجه با دیوار کناری گوشی روبرو می شوند. تجربه چندرسانه ای به لطف بلندگوهای استریو بیشتر بهبود یافته است.

انرژی این دو گوشی از طریق باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که البته از شارژ سیمی 66 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات پشتیبانی می‌کند. همچنین نباید شارژ بی‌سیم معکوس را از قلم بیندازیم. پرچمداران هواوی میت 40 از جدیدترین چیپست Kirin 9000 بهره می برند. این پردازنده براساس معماری 5 نانومتری توسعه یافته است و این تراشه هشت هسته ای از یک هسته‌ Cortex-A77 با سرعت کلاک 3.13 گیگاهرتز، سه هسته‌ Cortex-A77 با سرعت کلاک 2.54 گیگاهرتز و چهار هسته‌ Cortex-A55 با سرعت کلاک 2.04 گیگاهرتز استفاده می‌کند. نکته‌ درخورتوجه درباره‌ی تراشه‌ کرین ۹۰۰۰ به پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) آن مربوط می‌شود. پردازنده‌ گرافیکی Mali-G78 در کایرین 9000 هسته‌ی پردازشی دارد.

گوشی موردبحث هواوی از جدیدترین نسخه‌ رابط کاربری EMUI استفاده می‌کند. هواوی مدتی پیش رابط کاربری EMUI 11 را معرفی کرد. این رابط کاربری که برپایه‌ سیستم‌عامل اندروید 11 توسعه داده شده تمرکز بیشتری روی مبحث حریم خصوصی دارد و برخی تغییرات نظیر نمایشگر همیشه‌روشن قابل‌شخصی‌سازی و برخی تغییرات ظاهری به‌خود دیده است. EMUI 11 بدون خدمات موبایلی گوگل روی میت 40 پرو قرار می‌گیرد و همین موضوع را می‌توانیم یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های هواوی برای فروش میت 40 پرو و البته دیگر گوشی‌های جدید این شرکت در بازارهای بین‌المللی محسوب کنیم.

هواوی میت 40 پرو تنها با یک پیکربندی – با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی – به اروپا می آید. هزینه آن 1200 یورو خواهد بود. Pro پلاس از مواد سرامیکی موجود در رنگ های سفید و سیاه استفاده می کند. پرو پلاس نیز 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم داشته و با قیمت 1400 یورو عرضه می شود. هر دو نسخه به صورت دو سیم کارته یا تک سیم کارته در دسترس هستند (پرو دارای eSIM نیز هست).

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا