کامپیوتر

رونمایی هانیول از رایانه کوانتومی Model H1 با 10 کیوبیت

اوایل سال جاری میلادی، هانیول اعلام کرد که در تلاش برای ساخت بزرگترین رایانه کوانتومی جهان است و اکنون این شرکت اولین نسخه از این رایانه را با نام Model H1 به نمایش گذاشت. مدل H1 از فناوری  یون به دام افتاده استفاده کرده و دارای 10 کیوبیت کاملاً متصل است که به آن اجازه می دهد تا به حجم کوانتومی 128 برسد.

به این ترتیب هانیول کامپیوتری ساخته که در قیاس با کامپیوترهای IBM بهتر ظاهر می‌شود اما به مراتب از کامپیوتر شرکت IonQ که با 32 کیوبیت به حجم کوانتومی 4 میلیون رسیده بود ضعیف‌تر است. H1 از طریق پلتفرم Azure Quantum در دسترس شرکت ها قرار خواهد گرفت و این شرکت می گوید که در این پروژه با Zapata Computing و Cambridge Quantum Computing همکاری می کند.

زمانی که هانیول برای نخستین بار از تلاش‌های تازه‌اش پرده برداشت، گفت که تجربیاتش در ساخت سیستم‌های کنترل باعث شده تا قادر به ساخت یک سیستم پیشرفته برای به دام انداختن یون و کیوبیت‌های یکپارچه‌تر باشد تا اصلاح خطا آسان‌تر شود. این شرکت علاوه بر نسل بعدی رایانه کوانتومی خود ، امروز همچنین نقشه راه کوانتومی کلی خود را برای 10 سال آینده ارائه کرده است. این شرکت قصد دارد تعداد کیوبیت‌های مورد استفاده را از 10 به 40 برساند و همینطور که به دستگاه های نسل بعد نزدیک‌تر می‌شود، تحمل خطا را بالاتر برده و سیستم را در ابعاد وسیع‌تر به کار بگیرد.

منبع
techcrunch
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا