موبایل و تبلت

گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو معرفی شدند

پس از مدت ها انتظار، سرانجام گوگل در جریان برگزاری رویداد خود، از گوشی های هوشمند پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو با طراجی جدید و تراشه اختصاصی رونمایی کرد. هر دو گوشی از امروز 19 اکتبر برای پیش سفارش در دسترس بوده و ارسال آنها از 28 اکتبر آغاز می شود. به لحاظ قیمت گذاری، مدل استاندارد 599 دلار و مدل پرو نیز 899 دلار قیمت خواهد داشت.

این قیمت در مقایسه با آیفون های مشابه، سامسونگ ها و یا حتی گوشی های وان پلاس تهاجمی است، به ویژه وقتی در نظر بگیرید که گوگل 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی در هر دو مدل اصلی ارائه می دهد. (6 می تواند تا 256 گیگابایت مجهز شود، 6 پرو دارای گزینه های حداکثر تا 512 گیگابایت است.)

نکته مهم دیگر که باید در مورد پیکسل ها مورد توجه قرار گیرد پردازنده جدید آنها است، تراشه ARM سفارشی (سیستم روی چیپ) که گوگل آن را Tensor می نامد. گوگل می گوید که این تراشه می توان با اسنپدراگون 888 از کوالکام رقابت می کند، چیزی که در اصل در همه گوشی های اندرویدی رده بالا موجود است. مهمترین ویژگی این تراشه وجود یک TPU سفارشی (واحد پردازش تنسور) برای هوش مصنوعی درست در تراشه و بسیاری از خطوط اصلی پردازش می باشد. علاوه بر این، دو هسته کاربردی با قدرت بالا، دو هسته میان رده، چهار هسته کم مصرف، یک پردازنده اختصاصی برای امنیت، یک هسته محاسبه خصوصی و یک هسته پردازش تصویر وجود دارد. گوگل همچنین می گوید Tensor می تواند به عمر باتری کمک کند. ظاهراً باتری تطبیقی پیکسل 6 با شارژ کامل می تواند به 24 ساعت و بیشتر برسد، با یک دکمه “صرفه جویی در مصرف باتری شدید” که عمر آن را تا 48 ساعت افزایش می دهد.

پیکسل 6 تراشه جدید را با 8 گیگابایت رم جفت می کند، در حالی که 6 پرو دارای 12 گیگابایت است. در نگاه اول، گوشی های جدید با نسل های قبلی پیکسل فاصله دارند. اگرچه آنها دارای زبان طراحی مشترکی هستند، اما این زبان واقعاً به پیکسل 5 یا 4 قبلی متصل نمی شود. در عوض، این گوشی ها با قاب های فلزی صیقلی (در 6 پرو) و پشت شیشه ای براق (در هر دو)، براق تر و درخشان تر هستند. گوگل هر گوشی را در سه رنگ مختلف ارائه می دهد، اما 6 پرو قطعاً “حرفه ای” تر بوده، در حالی که رنگ های معمولی پیکسل 6 به وضوح سرگرم کننده تر هستند.

محفظه دوربین پشتی بسیار برجسته است زیرا طبق معمول در گوشی های پیکسل، دوربین یکی از مهمترین قسمت های این مدل های جدید است. گوگل سرانجام پس از استفاده از سنسور قبلی برای چهار نسل متوالی، به سنسور دوربین جدید روی آورد. هر دو گوشی دارای یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی هستند که برای نمایش تصاویر 12.5 مگاپیکسلی سخت کدگذاری شده است. این سنسور بسیار بزرگتر از سنسور قبلی گوگل است – از نظر فیزیکی حتی بزرگتر از سنسور دوربین جدید آیفون 13 پرو – دارای پیکسل های 1.2 میکرومتر است و در پشت لنز لرزشگیر الکترونیکی اپتیکال با دیافراگم f/1.85 قرار دارد. گوگل می گوید 150 درصد بیشتر از دوربین پیکسل 5 نور می گیرد. در کنار آن یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با میدان دید 114 درجه، لنز f/2.2 و پیکسل های مشابه 1.25μm بزرگ وجود دارد.

اگر برای پیکسل 6 پرو آماده می شوید، باید به دوربین پریسکوپی هم اشاره کنیم که زوم 4 برابری را امکان‌پذیر می‌کند و حداکثر توان زوم دیجیتال این گوشی به لطف فناوری Super Res Zoom به 20 برابر می‌رسد. سنسور موجود 48 مگاپیکسل (خروجی 12 مگاپیکسلی) با دیافراگم f/3.5 می باشد. در کنار ارتقاهای سخت‌افزاری دوربین، باید به ارتقاهای نرم‌افزاری هم اشاره کنیم. یکی از این ویژگی‌ها Magic Eraser یا پاک‌کن جادویی نام دارد که می‌تواند بخش‌های موردنظر شما را از تصویر حذف کند. همچنین نباید قابلیت Motion Mode را از قلم بیندازیم که با استفاده از آن می‌توانید خود سوژه یا پس‌زمینه‌ی آن را برای القای بهتر تحرک مات کنید. اگر از جمله افرادی هستید که مثلا دوست دارید هنگام بازی از کودکان خود عکس بگیرید، مشخصه‌ Face Unblur به شما کمک می‌کند که صورت‌های مات شده در تصویر را واضح کنید.

دوربین های جلو نیز بین مدل ها متفاوت هستند؛ پیکسل 6 دارای سنسور 8 مگاپیکسلی بوده، درحالیکه مدل پرو از سنسور 11.1 مگاپیکسلی استفاده می کند. برای فیلمبرداری، هر دو گوشی می توانند تا 4K 60 فریم در ثانیه فیلم برداری کنند، اکنون با پردازش تصویر خودکار HDR Google کامل شده یا فیلمبرداری با سرعت 240 فریم در ثانیه با سرعت 1080p ضبط می کنند.

اگر به قسمت جلوی دستگاه ها برویم ، پیکسل 6 و 6 پرو هر دو دارای صفحه نمایش بزرگ و OLED هستند. پیکسل 6 دارای نمایشگر 6.4 اینچی با نرخ رفرش ریت 90 هرتز و رزولوشن فول اچ دی است، درحالیکه مدل پرو از پنل خمیده 6.7 با رزولوشن 1440 در 3120 پیکسل استفاده می کند. 6 پرو همچنین از فناوری LTPO برای تغییر نرخ تازه سازی خود بین 10 هرتز تا 120 هرتز بسته به کار مورد نظر پشتیبانی می کند. صفحه نمایش هر دو گوشی از جدیدترین شیشه Gorilla Glass Victus پوشیده شده و از HDR پشتیبانی می کند.

هر دو گوشی دارای شارژ بی سیم (و شارژ بی سیم معکوس برای لوازم جانبی)، درجه مقاومت IP68 در برابر آب و هوا، حسگرهای اثر انگشت اپتیکال در زیر صفحه، بلندگوهای استریو، و پشتیبانی از شارژ سریع 30 وات هستند. هر دو گوشی همچنین از اتصال 5G ،Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می کنند، اگرچه فقط 6 پرو و نسخه ویژه 6 برای Verizon (که 100 دلار بیشتر هزینه دارد) دارای موج میلیمتری هستند.

در بخش باتری پیکسل 6 و 6 پرو به ترتیب دارای ظرفیت 4614 میلی آمپر ساعت و 5000 میلی آمپر ساعت می باشند. هر دو گوشی بر روی اندروید 12 نیز اجرا می شوند و رابط کاربری “Material You” به کاربران امکان می دهد طرح های رنگی رابط کل گوشی را به طور کامل کنترل کنند. نکته مهم این است که گوگل می گوید گوشی های جدید حداقل پنج سال پشتیبانی نرم افزاری خواهند داشت، که بیشتر از هر پیکسل قبلی و تقریباً بیشتر از هر گوشی اندرویدی دیگری که اکنون می توانید خریداری کنید.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا