ویوو به طور رسمی از رابط کاربری جدید خود با نام OriginOS رونمایی کرد. پوسته جدید کاملاً تغییر شکل داده و آن را از FuntouchOS متمایز کرده است. پلتفرم جدید بر روی یک سیستم ویجت دوباره با طراحی شده، ژست های پیشرفته، بهینه سازی حافظه و موارد دیگر متمرکز است. OriginOS نوید چندین پیشرفت از نظر عملکرد را می دهد. ویوو می گوید که تجربه کلی گوشی هوشمند را افزایش داده است – از صفحه اصلی تا تصاویر پس زمینه و از تصاویر گرفته تا صفحه بازی. تقریباً همه عوامل به روز شده اند. گفته می شود که تجربه کلی روان، راحت و ایمن شده است.

در هوم اسکرین، OriginOS یک سیستم کاملاً جدید شبکه دسکتاپ معرفی کرده که Huarong Grid را به ارمغان آورد. آنها از Huarong Road، نوعی پازل کشویی با اندازه های مختلف قطعه الهام گرفته شده اند. صفحه اصلی حتی در صورت وجود ویجت های متعدد با اندازه های ناسازگار، به راحتی مرتب می شود (در واقع این روش ترجیحی برای تنظیم صفحه اصلی OriginOS شماست).

در ساده ترین شکل، ویجت ها برای انتقال اطلاعات تغییر شکل می دهند – یک خورشید یا یک ابربارانی برای اپلیکیشن آب و هوا، تغییر حباب های پیام برای برنامه پیام کوتاه و غیره. با ضربه زدن روی ویجت، آن ویجت گسترده شده تا اطلاعات و کنترل های اضافی را نشان دهد. “Nano Alerts” ایده جالبی است، آنها اعلان های یک برنامه را در ابزارک آن نشان می دهد.

ویوو می گوید، 26 ژست ترکیبی وجود داشته که با ضربه در پایین صفحه شروع می شوند. SuperCard نیز وجود دارد که می تواند از همه جا (حتی در صورت خاموش بودن صفحه نمایش) برای پرداخت سریع و آسان موبایلی فراخوانی شود. برای بهینه سازی هسته سیستم، OriginOS از جدیدترین Multi-Turbo 5.0 پشتیبانی می کند که سه فناوری جدید نظیر Memory Fusion و Process Optimization و Application Preloading را به همراه دارد.

به لحاظ ادغام حافظه، ویوو از طریق بهینه سازی الگوریتم، RAM و ROM را به صورت نوآورانه ادغام می کند. بخشی از فضای ROM بیکار را می توان برای عملکرد RAM در نظر گرفت، که تجربه در سناریوهای چند اپلیکیشنی را بسیار بهبود می بخشد. دومین بهینه سازی فرآیند فنی، کنترل و بهینه سازی عمیق فرآیندهای ساکن سیستم است که باعث کاهش استفاده از حافظه در سیستم های 100-200 مگابایتی می شود. همچنین تضادهای همزمانی سیستم را کاهش می دهد، ظرفیت همزمانی را 20 درصد افزایش می دهد و فضای بیشتری برای عملکرد برنامه تلفن همراه ایجاد می کند.علاوه بر این، از نظر عکاسی، بازی و دنیای موازی، ویوو OriginOS ویژگی های جدید بسیاری را به ارمغان می آورد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *