نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت بزودی ChatGPT را به سرویس Azure OpenAI می افزاید

مایکروسافت این هفته سرویس Azure OpenAI خود را عرضه می کند و به کسب و کارها اجازه می دهد ابزارهایی مانند DALL-E را در برنامه های ابری خود ادغام کنند. مایکروسافت بیش از یک سال است که این سرویس Azure را آزمایش کرده و به زودی دسترسی به ChatGPT، هوش مصنوعی مکالمه‌ای که سال گذشته خبرساز شد، را نیز شامل می‌شود.

سرویس Azure OpenAI دارای تعدادی مدل هوش مصنوعی ساخته شده توسط OpenAI از جمله GPT-3.5، Codex و DALL-E است، بنابراین مشاغل و توسعه دهندگان می توانند از این سیستم ها در اپلیکیشن ها و بارهای کاری خود استفاده کنند. مایکروسافت اساساً GPT-3.5 را با مقیاسی که از Azure و مدیریت و مدیریت داده‌ها انتظار دارید، بسته‌بندی می‌کند.

توسعه دهندگان می توانند از Azure OpenAI برای ساخت اپلیکیشن هایی که از هوش مصنوعی برای بلیط های پشتیبانی یا جهت تطبیق محتوا برای بهبود نتایج جستجو در فروشگاه های آنلاین استفاده کنند. چنین مدل هایی در حال حاضر به طور گسترده به عنوان ابزاری برای خلاصه کردن اسناد و تجزیه و تحلیل متن استفاده می شوند.

مایکروسافت از سرویس Azure OpenAI خود برای تقویت GitHub Copilot استفاده می‌کند؛ سرویس 10 دلاری در ماه که به توسعه‌دهندگان در ویرایشگر کدشان کمک می‌کند خطوط کد را پیشنهاد دهند. Power BI همچنین از مدل‌های زبان طبیعی GPT-3 برای تولید فرمول‌ها و عبارات استفاده می‌کند و برنامه آتی Microsoft Designer از DALL-E 2 برای تولید هنر از پیام‌های متنی استفاده می‌کند.

انتشار Azure OpenAI تنها چند روز پس از شایعاتی مبنی بر اینکه مایکروسافت به دنبال ادغام ChatGPT و سایر مدل های هوش مصنوعی زبان OpenAI حتی بیشتر در محصولات و خدمات خود است، صورت می گیرد. شایعه شده است که مایکروسافت در حال آماده شدن برای به چالش کشیدن گوگل با ادغام ChatGPT در نتایج جستجوی Bing است و طبق گزارش ها، این شرکت به دنبال ادغام برخی از فناوری هوش مصنوعی زبان در برنامه های Word، PowerPoint و Outlook خود است.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا