انویدیا امروز از جدیدترین کارت گرافیک قدرتمند خود با نام RTX 3060 Ti رونمایی کرده که اولین کارت گرافیک از سری RTX 3060 محسوب می شود. این کارت گرافیک جدید که قرار است با قیمت 399 دلار راهی بازار شود، ارزان ترین عضو کارت گرافیک های سری 30 مبتنی بر معماری جدید Ampere انویدیا است و جایگزین RTX 2060 Super خواهد شد که سال گذشته با همان قیمت عرضه شد.

کارت گرافیک RTX 3060 Ti براساس همان سیلیکون 8 نانومتری “GA104” استفاده از نسخه 499 دلاری RTX 3070 ساخته شده است. این امر باعث شده است که واحدهای SM ، هسته های CUDA و RT، هسته Tensor، واحدهای تکسچر و ROP کمتر باشد. جدا از این، RTX 3060 Ti همچنین دارای سرعت کلاک توربو 1665 مگاهرتز پایین تر از 1730 مگاهرتز در RTX 3070 می باشد.

از نظر شباهت، هر دو کارت گرافیک دارای یک حافظه 8 گیگابایتی 14 گیگابیت بر ثانیه GDDR6 با رابط حافظه گسترده 256 بیتی و پهنای باند حافظه 448 گیگابایت بر ثانیه هستند. آنها همچنین از همان طراحی اساسی برای مدل Founders Edition برخوردار هستند که دارای فن های محوری دوگانه با طراحی پس زمینه برای یکی از آنها است. طبق گفته انویدیا، RTX 3060 Ti سریعتر از نسخه RTX 2080 Super است.

قدرت گرافیک خام یک چیز است اما انویدیا مانند سایر کارت های گرافیک خود تمرکز زیادی نیز بر اکوسیستم اطراف این کارت گرافیک داشته است. رهگیری پرتو بلادرنگ یا Real-time ray tracing، ویژگی انویدیا که با سری 20 به بازار عرضه شده و اکنون در کارت های سری 30 در نسل دوم خود قرار دارد و RTX 3060 Ti قادر به اجرای هر عنوان RTX یا DirectX Raytracing می باشد.

برای کمک به عملکرد، کارت گرافیک جدید همچنین از Nvidia DLSS یا Deep Learning Super Sampling، یک راه حل فوق العاده نمونه گیری پیشرفته با هوش مصنوعی پشتیبانی می کند که هنگام کار با وضوح پایین، از یادگیری ماشین برای بازسازی تصویر با وضوح بالاتر استفاده می کند. کاربران RTX 3060 Ti همچنین می توانند از سایر ویژگی های GeForce مانند Nvidia Reflex که تاخیر سیستم را کاهش می دهد، Nvidia Broadcast که مجموعه ای از ویژگی ها برای پخش کنندگان و کاربرانی است که می خواهند از برنامه های تماس ویدیویی استفاده کنند، GeForce Experience برای ویژگی های درون بازی مانند ضبط گیم پلی، و همچنین GeForce Now برای بازی های ابری بهره مند شوند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *