کوالکام، سازنده تراشه های موبایل، تراشه پردازشی اسنپدراگون راید فلکس را در نمایشگاه CES 2023 معرفی کرده است. این تراشه یک راه حل منحصر به فرد برای ادغام رانندگی خودکار (AD) و سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS) روی یک تراشه ارائه می دهد.

همچنین با Snapdragon Ride Vision (که در CES سال گذشته معرفی شد) از قبل ادغام شده و یک رویکرد ساده‌تر و یکپارچه‌تر برای توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار برای برنامه‌های خودرویی را ممکن می‌سازد. با ترکیب عملکردهای کابین دیجیتال، ADAS و وسیله نقلیه خودران (AV) در یک سیستم روی تراشه (SoC)، خودروسازان قادر خواهند بود به طور یکپارچه نمایشگرهای کاکپیت را با گرافیک با کیفیت بالا، نمایشگرهای بازی اطلاعات سرگرمی و صفحه نمایش سرگرمی صندلی عقب ادغام کنند.

تراشه دو منظوره کوالکام به رویکردهای متفاوتی می‌پردازد که در حال حاضر توسط صنعت خودرو اتخاذ می‌شود، جایی که برخی از خودروسازان در حال گذر به معماری‌های الکترونیکی کاملاً جدید برای وسایل نقلیه خودران (SDV) هستند در حالی که برخی دیگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه از طریق کارآمدی طراحی هستند. با انتشار این سیستم روی تراشه پیشرفته، کوالکام ممکن است خود را به عنوان بخشی از یک شبکه نوظهور ردیف اول قرار دهد، شبکه ای که به جای صرف سخت افزار، بر ارائه راه حل های جامع تمرکز دارد. این یک تغییر بالقوه در نقش کوالکام در صنعت است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *