کنسول و بازی

سرویس گیمینگ ابری xCloud، در بهار 2021 به iOS و ویندوز می آید

مایکروسافت مدتی قبل سرویس استریم بازی ابری خود را برای اندروید راه اندازی کرد، اما این شرکت قول داده که پشتیبانی از دستگاه های iOS و دستگاه های ویندوزی را نیز اضافه کند. اکنون جزئیات بیشتری در مورد زمان وقوع آن دریافت می کنیم.

مایکروسافت اعلام کرده که از بهار سال آینده، سرویس بازی ابری xCloud از پلتفرم های آیفون ، آیپد و رایانه های ویندوزی پشتیبانی خواهد کرد. xCloud همچنان به عنوان بخشی از اشتراک 15 دلار مایکروسافت در ماه Xbox Game Pass Ultimate همراه است. مایکروسافت می گوید که قصد دارد بتا بازی ابری خود را از طریق Game Pass به بازارهای بیشتری از سال استرالیا، برزیل، ژاپن و مکزیک گسترش دهد.

به دلیل محدودیت هایی که اپل در اپ های iOS و سرویس های ابری اعمال کرده، مایکروسافت در هنگام راه اندازی xCloud در بتای برای اندروید در ماه سپتامبر قادر به پشتیبانی از iPhone و iPad نبود. پس از آنکه اپل گفت که چنین سرویسی نیاز به ارائه بازی های منفرد برای بازبینی دارد، این دو شرکت به بحث و جدال عمومی درمورد اینکه آیا xCloud به شکل فعلی خود می تواند در آیفون وجود داشته باشد، دچار اختلافات شدیدی شدند.

اگرچه اپل به مایکروسافت پیشنهاد می کند که با اجازه دادن به برنامه های بازی ابری، سرویس های ابری خود را در iOS اجرا کنند تا زمانی که هنوز عناوین جداگانه ای را برای بررسی ارسال می کنند ، سازنده Xbox گفت چنین راه حلی “یک تجربه بد برای مصرف کنندگان” خواهد بود و تصمیم گرفت در عوض بر ارائه وب موبایل تمرکز کنید.

در صورتی قبلاً کنسول ایکس باکس و اشتراک Game Pass Ultimate با هزینه 15 دلار در ماه را داشتید، می توانید از طریق مرورگر یا اپلیکیشن Xbox در ویندوز از بازی های خود لذت ببرید. همانطور که تصور می کنید اتصال به اینترنت سریع و پایدار ضروری است. دقیقاً مانند Google Stadia ، GeForce Now و Amazon Luna ، سرویس بازی xCloud به احتمال زیاد از طریق مرورگر آیفون ها اجرا خواهد شد تا از اپ استور اپل جلوگیری کند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا