صوتی و تصویری

رونمایی سامسونگ از تلویزیون 110 اینچی 4K با پنل MicroLED

طی دو سال گذشته ، سامسونگ تلویزیون آینده نگرانه و مدولار خود را با نام The Wall به نمایش گذاشته است (و به تعداد بسیار ثروتمندی فروخته است) که از فناوری MicroLED استفاده می کند. MicroLED بسیاری از بهترین ویژگی های OLED را – بدون اکثر اشکالات مرتبط – به اشتراک می گذارد و به طور گسترده ای به عنوان جهش بزرگ بعدی برای نمایشگر های زندگی ما مشاهده می شود. اکنون، سامسونگ از MicroLED استفاده می کند و آن را در یک فاکتور شکل سنتی تلویزیون قرار می دهد.

امروز این شرکت تلویزیون 110 اینچی MicroLED را معرفی کرد که امروز برای پیش فروش در کره در دسترس بوده و و طی سه ماهه اول 2021 در سطح جهانی عرضه می شود. سامسونگ هنوز قیمت این تلویزیون عظیم را منتشر کرده است، ولی می توان انتظار داشت که بیش از هزینه مجموعه تلویزیون های دیگر 4K (یا حتی 8K) با این فناوری جدید باشد.

این تلویزیون جدید نسبت 99.99 درصد صفحه به بدنه داشته، ولی سامسونگ همچنان موفق به ساخت “سیستم صوتی مجلل تعبیه شده” شده که به ادعا می کند “صدای 5.1 کانال خیره کننده و بدون بلندگوی خارجی” را ارائه می دهد. آنچه سامسونگ در مورد کیفیت تصویر می گوید:

تلویزیون 110 اینچی MicroLED جدید از چراغ های LED در اندازه میکرومتر برای از بین بردن نور پس زمینه و بکارگیری فیلترهای رنگی در نمایشگرهای معمولی استفاده می کند. همچنین 100 درصد از طیف رنگی DCI و Adobe RGB را ارائه می دهد و تصاویر گسترده ای از طیف رنگی گرفته شده با دوربین های پیشرفته DSLR را با دقت ارائه می دهد. این امر منجر به خیره کننده بودن، رنگهای واقعی و روشنایی دقیق از رزولوشن 4K و 8 میلیون پیکسل نمایشگر می شود.

از آنجایی که همه این LED ها خود روشن هستند، شما سیاهی عالی و کنتراست خارق العاده ای پیدا می کنید که برای تعریف OLED ساخته شده است.اما نکته اساسی ، MicroLED غیر آلی است و بنابراین باید از ماندگاری طولانی تری برخوردار باشد. سامسونگ عمر این تلویزیون را حدود 100000 ساعت تخمین زده است. انتظار می رود که این نمایشگر عظیم در نمایشگاه CES 2021 به نمایش گذاشته شود.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا