گوناگون

ربات ضدعفونی کننده جدید ال‌جی میکروب ها را با لامپ UV-C از بین می برد

شرکت ال جی الکترونیک یک ربات ضد عفونی کننده جدید در کره جنوبی معرفی کرده که هدف آن کمک به جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر COVID-19 است. همانطور که ممکن است مطلع باشید، موج دوم بیماری همه گیر COVID-19 چندین کشور را فرا گرفته و نیاز به حفظ اقدامات پیشگیرانه، استفاده از ماسک های بینی، فاصله فیزیکی و سایر اقدامات دیگر را باز می گرداند.

به منظور کمک به بررسی شیوع ویروس، ال جی یک ربات ضد عفونی کننده (dfisinfection) را راه اندازی کرده که در کنار آن به لامپ های ماورا بنفش -C (UV-C مجهز شده است. ال جی می گوید لامپ UV-C دارای طول موج انتشار بین 100 تا 280 نانومتر است که در از بین بردن میکروب ها موثر است. این شرکت همچنین فاش کرد که تحقیقات انجام شده توسط آزمایشگاه های سازگاری کره (Korea Conformity Laboratories)، نشان می دهد که لامپ UV-C روی ربات 99.9 درصد در از بین بردن باکتری های کلی فرم و استافیلوکوکوس اورئوس از شعاع یک متر موثر است.

از نظر ساخت، قد ربات ضد عفونی کننده ال جی 160 سانتی متر است و دارای فناوری خودران بوده تا بتواند از موانع عبور کند. برای ضد عفونی اشیا و مناطقی که با دست قابل دستیابی هستند طراحی شده است. این شرکت در نظر دارد آنها را در مکان هایی مانند هتل ها، بیمارستان ها و مدارس مستقر کند که حاوی فضاهای جداگانه و مستقل است.

این شرکت گفت که این ربات ها در زمانی که ضد عفونی بیش از هر زمان دیگر به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 مهمتر است، به کاهش حجم کار کارکنان بهداشت کمک می کنند. ال جی به همان اندازه در حال توسعه یک نسخه جایگزین است که به جای داشتن لامپ UV-C، ضد عفونی کننده ها را اسپری می کند. این ربات برای مکان هایی که فضای بازتری دارند مانند دفاتر، رستوران ها و ایستگاه های حمل و نقل مناسب تر خواهد بود. انتظار می رود غول فناوری کره از 9 تا 12 دسامبر ربات ضد عفونی کننده را در نمایشگاه الکترونیک کره 2020 در COEX رسماً به نمایش می گذارد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا