فناوری

کمیسیون اروپا خرید فیت بیت توسط گوگل را تایید کرد

همانطور که انتظار می رفت، کمیسیون اروپا خرید Fitbit توسط گوگل را تأیید کرد. این معامله اولین بار اواخر سال گذشته اعلام شد و ارزش آن 2.1 میلیارد دلار است. اما EC برخی قوانین را تعیین کرد تا اطمینان حاصل کند که این خرید بازار پوشیدنی را باز و رقابتی نگه می دارد و به حریم خصوصی مصرف کننده احترام می گذارد.

گوگل موافقت کرد که از داده های بهداشت و سلامتی جمع آوری شده از دستگاه های فیت بیت (از کاربران در EEA) برای Google Ads استفاده نکند. این داده ها، از جمله ردیابی های GPS و اطلاعات ورودی دستی را پوشش می دهد. در واقع، تمام داده های مربوط به کاربر برای دستگاه ها و سرویس های فیت بیت در “data silo”، که جدا از سایر داده های گوگل بوده، نگهداری می شوند.

برای کاربران در منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، گوگل به کاربران خود این امکان را می دهد که سایر سرویس های گوگل (جستجو ، نقشه ، دستیار و غیره) به داده های مربوط به Fitbit دسترسی بدهند یا خیر. کمیسیون اروپا حتی بندهایی را برای حمایت از شرکت ها در نظر گرفته که به API های Fitbit – هم وب و هم API های اندروید متکی هستند.

این امکان را برای برنامه ها و سرویس های شخص ثالث فراهم می کند که به Fitbit متکی هستند. گوگل همچنین از قفل کردن سازندگان گوشی های هوشمند در API مربوطه برای اتصال تلفن ها و دستگاه های پوشیدنی، منع شده است. تمام این محدودیت ها به مدت 10 سال پابرجا خواهند ماند. حداقل 10 سال برای تعهد Google Ads، زیرا ممکن است کمیسیون تصمیم بگیرد که آن را برای 10 سال دیگر تمدید کند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا