شرکت متا از ابررایانه تحقیقاتی AI Research SuperCluster (RSC) رونمایی کرد که در اواسط سال، سریع‌ترین در جهان خواهد بود. به گفته شرکت، نسل بعدی هوش مصنوعی توسط ابررایانه‌های قدرتمندی که می‌توانند در هر ثانیه میلیون‌ها عملیات انجام دهند، مانند RSC، باز می‌شود.

با RSC، متا امیدوار است که مدل‌های هوش مصنوعی بهتری بسازد که بتوانند از تریلیون‌ها مثال بیاموزند. شرکت متا اظهار کرد که با این ابررایانه جدید به ساخت فناوری هایی برای که متاورس که شرکت به آن توجه ویژه ای داشته، کمک می کند.

متا در مورد ابررایانه تحقیقاتی RSC بیان کرد:

با RSC، ما می‌توانیم مدل‌هایی را با سرعت بیشتری آموزش دهیم که از سیگنال‌های چندوجهی برای تعیین مضر یا خوش‌خیم بودن یک عمل، صدا یا تصویر استفاده می‌کنند. این تحقیق نه تنها به حفظ امنیت مردم در خدمات امروزی ما کمک می‌کند، بلکه در آینده، همانطور که ما برای متاورس می‌سازیم، کمک می‌کند. همانطور که RSC به فاز بعدی خود می رود، ما برنامه ریزی می کنیم که بزرگتر و قدرتمندتر شود، زیرا شروع به ایجاد زمینه برای متاورس می کنیم.

از نظر سخت افزاری، RSC از 760 سیستم NVIDIA DGX A100 به عنوان نودهای محاسباتی، که مجموعاً 6080 پردازنده گرافیکی را شامل می شود، تامین می شود. هر یک از پردازنده‌های گرافیکی با استفاده از فابریک NVIDIA Quantum 200 Gb/s InfiniBand دو سطحی Clos ارتباط برقرار می‌کنند. از نظر فضای ذخیره سازی، RSC دارای 175 پتابایت FlashArray ذخیره سازی خالص، 46 پتابایت حافظه کش در سیستم های Penguin Computing Altus و 10 پتابایت حافظه ذخیره سازی خالص FlashBlade است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *