گجت و پوشیدنی

رونمایی Konka از اولین ساعت هوشمند MicroLED با عمر باتری 35 روزه

همایش نوآوری صنعت MicroLED چونگ کینگ در سال 2020 و کنفرانس عرضه محصولات و فناوری نمایش نیمه هادی Konka امروز در چین برگزار شد. در این کنفرانس مطبوعاتی، لی هونگتائو، نایب رئیس گروه Konka و رئیس موسسه فناوری الکترونیک الکترونیکی چونگ کینگ سخنرانی کرد و به معرفی طرح و دستاوردهای گروه کونکا در صنعت نیمه هادی پرداخت. در پایان کنفرانس، Konka اولین ساعت هوشمند Micro-LED جهان را به نمایش گذاشت.

با توجه به جزئیات منتشر شده توسط این شرکت، اولین ساعت میکرو LED در جهان از صفحه نمایش میکرو بلوری 2 اینچی با یک لایه شیشه ای فقط 0.12 میلی متر استفاده می کند. این شرکت می گوید اندازه تراشه آن کمتر از 30um بوده که یک محصول microLED واقعی به حساب می آید. علاوه بر این، درایور نمایشگر آن از پیشرفته ترین فناوری نمایش نیمه هادی پلی سیلیکون فعال در دمای پایین استفاده کرده که دارای نمایشگر بسیار خوبی است.

علاوه بر این، صفحه نمایش این ساعت می تواند به حداکثر روشنایی 1500 نیت برسد و طیف رنگی به 147 درصد DCI-P3 را پوشش دهد. از سوی دیگر، این ساعت عمر باتری تا 35 روز را ارائه می دهد. MicroLED برخلاف نمایشگرهای LCD سنتی که برای تولید تصاویر از طریق پشت لایه ها به ماژول های نور پس زمینه LED نیاز دارند، از نور پس زمینه خود ساطع شده استفاده می کند. Micro LED می تواند اثراتی مانند کنتراست بسیار بالا، سیاهی های بسیار عمیق و زمان پاسخ سریع مانند OLED را به دست آورد. با این حال، Micro LED از روشنایی بالاتری برخوردار است و به دلیل غیرآلی بودن از پایداری بیشتری نسبت به OLED برخوردار است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا