موبایل و تبلت

نسخه 4G گوشی اوپو رینو 5 معرفی شد

اوایل این ماه اوپو از سری گوشی های هوشمند رینو 5 و رینو 5 پرو با پشتیبانی از 5G رونمایی کرد. اکنون این شرکت در سکوت خبری نسخه 4G رینو 5 را به بازار عرضه کرد. تقریباً به هم نسل خودش شباهت دارد، ولی با برخی تفاوت های اساسی – البته اتصال – همراه است. این گوشی جدید به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 720G مجهز شده که از چند ماه پیش در Reno4 4G نیز استفاده شده بود. مدل جدید چندین پیشرفت نسبت به سری 4 به وجود آورده تا با سایر مدل های Reno5 همخوانی بیشتری داشته باشد.

نسخه 4G رینو 5 دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی امولد با فول اچ دی پلاس است و نرخ رفرش ریت 90 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 180 هرتز را ارائه می دهد. این صفحه نمایش همچنین پوشش کامل sRGB را در حالت Light ارائه می دهد، در حالی که حالت Vivid بیش از 100 درصد sRGB است و 93 درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد. علاوه بر پشتیبانی اچ دی در سرویس های نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو، شما می توانید از صدای Dolby Atmos لذت ببرید.

ارتقا دیگر، دوربین اصلی است که اکنون یک سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم روشن f/1.7 دارد. دوربین سلفی نیز ارتقا یافته و اکنون از یک سنسور 44 مگاپیکسلی بهره می برد. سه ماژول باقیمانده نظیر سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق یکسان هستند. برای شرایط روشن، Reno5 4G حالت Super Night و Live HDR را ارائه می دهد که هم برای عکس ها و هم برای فیلم ها در دسترس است. همچنین چندین حالت فیلم سرگرم کننده وجود دارد، از نمای تقسیم صفحه گرفته تا نوردهی دوگانه.

باتری 4300 میلی آمپر ساعتی نسبت به رنو 4 (4،015 میلی آمپر ساعت) کمی بزرگتر است و شارژ آن نیز سریعتر است – از 30 وات به 50 وات می رسد. جالب اینجاست که این دستگاه با همان شارژر 65 وات همراه است و شارژ کامل هنوز فقط 48 دقیقه طول می کشد. این شارژر از PPS USB Delivery Power پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید از آن برای سایر گجت های خود نیز استفاده کنید.

به لحاظ نرم افزاری، رابط کاربری ColorOS 11 مبتنی بر اندروید 11 روی گوشی اجرا شده و از 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی بهره می برد. شیار کارت می تواند دو سیم کارت به همراه یک میکرو SD را برای گسترش فضای ذخیره سازی در خود جای دهد. اتصال اضافی شامل بلوتوث 5.1 با aptX HD و LDAC است، اما NFC وجود ندارد. نسخه 4G اوپو رینو 5 قرار است با قیمت 375 دلار به فروش برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا