گجت و پوشیدنی

ردیاب بلوتوثی سامسونگ گلکسی اسمارت تگ؛ رقیب Tile

در کنار تلفن های جدید گلکسی S21 و گلکسی بادز پرو، سامسونگ یک ابزار کوچک بلوتوث را معرفی کرده که می توانید برای قرار دادن موارد گمشده مانند Tile استفاده کنید. این Galaxy SmartTag نام دارد و از 29 ژانویه عرضه شده و با قیمت 29.99 دلار فروخته می شود، اما ممکن است سامسونگ آنرا به عنوان اشانتیون به خریداران گلکسی S21 هدیه دهد.

گلکسی SmartTag تقریباً شبیه ردیاب Tile است. این یک دانگل بلوتوث کم مصرف (BLE) است که از طریق یک حلقه کلید متصل می کنید. برای استفاده از این گجت کافی است آن را با اپلیکیشن اختصاصی SmartThings همگام کرده و خود گجت در کیف، دسته کلید، قلاده حیوانات خانگی و غیره قرار دهید. در این صورت زمانی که ابزار یا حیوان شما گم شود می‌توانید مکان آن را روی نقشه مشاهده کرده و با فعال کردن آلارم شی مورد نظر را به راحتی پیدا کنید.

این گجت برخلاف نسخه بعدی Tile یا گجتی که احتمالا اپل با نام «ایرتگ» معرفی می‌کند، از باند فوق عریض (UWB) بهره نبرده و بر  BLE متکی است. UWB نیز مانند بلوتوث، پروتکل ارتباطی بی‌سیم با برد کوتاه و مبتنی بر امواج رادیویی است. با این وجود، برخلاف بلوتوث، از سرعت انتقال داده بسیار بالاتری پشتیبانی می‌کند و مهمتر از همه یافتن اشیاء گمشده را در فواصل طولانی‌تر و به شکلی دقیق‌تر ممکن می‌کند. البته سامسونگ وعده داده که نسخه UWB این ردیاب به نام اسمارت ‌تگ پلاس امسال معرفی خواهد شد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا