نرم افزار و اینترنت

تماشا کنید: انتشار پیش نمایشی از سیستم عامل ویندوز 10 ایکس

مایکروسافت، ویندوز 10 ایکس را در سال 2019 به عنوان یک سیستم عامل طراحی شده برای استفاده در دستگاه های دو نمایشگره معرفی کرد. سپس سال گذشته، این شرکت تغییر جهت داد، و اعلام کرد که برای کار بر روی دستگاه های تک صفحه ای، مانند لپ تاپ، محوری خواهد بود. در حالی که سیستم عامل هنوز منتشر نشده است، ساخت نهایی سیستم عامل تقریباً فاش شده که به مردم امکان نصب و راه اندازی آن را داده است.

در ویدیوی منتشر شده از سوی سایت ویندوز سنترال، شما می توانید پیش نمایشی از این سیستم عامل را روی یک رایانه شخصی مشاهده کنید. در این ویدیو بازطراحی رابط کاربری سیستم عامل را به نمایش می گذارد. ویندوز 10 ایکس با متمایزترین ویژگی خود یعنی نوار وظیفه به روز شده، رابط کاربری خود را تغییر داده است. نوار وظیفه دارای نمادهایی است که به مرکز منتقل شده اند و اکنون منوی Start کاملاً دوباره طراحی شده است. همچنین از یک مرکز اطلاع رسانی جدید با میانبرهای بازطراحی شده، برخوردار است. این سیستم عامل همچنین دارای یک File Manager بسیار ساده شده و تمام برنامه ها را به صورت تمام صفحه راه اندازی می کند.

ویندوز 10X یک نسخه متمایز از ویندوز است. این سیستم عامل به معنای ارتقا یا جایگزینی برای ویندوز 10 فعلی روی دسکتاپ نیست، بلکه برای لپ تاپ ها و تبلت ها به سبک کروم بوک ارزان قیمت است. بزرگترین نگرانی این نسخه این است که هنوز از هیچ برنامه قدیمی ویندوز را پشتیبانی نمی کند، این بدان معنی است که شما فقط به نرم افزارهای مایکروسافت استور و نرم افزارهای وب محدود هستید.

گرد آورنده
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا