دوربین های دیجیتال
موضوعات داغ

دوربین جدید بدون آینه سونی آلفا وان با توانایی فیلمبرداری 8K

سونی از دوربین بدون آینه پرچمدار جدید Alpha 1 رونمایی کرده است. A1 ترکیبی از بهترین دوربین های دیگر بدون آینه سونی – A7R ، A7S و A9 – است و همه را به سطح بعدی می رساند تا بهترین دوربین هیبریدی عکس و فیلم را که این شرکت در حال حاضر ارائه داده، ایجاد کند.

آلفا وان دارای یک سنسور جدید فول فریم 50.1 مگاپیکسلی انباشته Exmor RS CMOS با پردازشگر تصویر به روز شده BIONZ XR است. سونی می‌گوید حسگر جدید آلفا وان به 15 استاپ گستره‌ داینامیکی (Dynamic Range) دست می‌یابد و برای دستیابی به این قابلیت، توانایی‌های ایزو (ISO) را محدود نمی کند. گستره‌ی ایزوی حسگر دوربین جدید سونی 100 تا 32.000 گزارش شده است؛ البته موقع ثبت تصاویر عادی، گستره‌ی ایزو به 50 تا 102.400 گسترش پیدا می‌کند. همچنین می توانید با استفاده از حالت به روز شده Pixel Shift Multi Shooting و نرم افزار دسکتاپ Sony Imagine Edge تصاویر 199 مگاپیکسلی ایجاد کنید.

پردازشگر تصویر جدید امکان تجربه عکاسی بهتر در دوربین دیجیتال را فراهم می کند. A1 می تواند با رزولوشن کامل تصاویر RAW را با سرعت 30 فریم در ثانیه و بافر آنقدر بزرگ تهیه کند که بتواند 155 فشرده RAW یا 165 JPEG را در خود جای دهد. این می تواند 120 محاسبه AF/AE در هر ثانیه با تأخیر پاسخ AE تا کمترین 0.33 ثانیه انجام دهد.

افزون‌براین، دوربین سونی آلفا وان از منظره‌یاب OLED نوع 0.64 با وضوح تقریبا 9.44 میلیون نقطه بهره می‌برد. نرخ نوسازی منظره‌یاب الکترونیکی OLED Quad-XGA دوربین سونی آلفا وان 240 فریم‌برثانیه است. تا قبل از معرفی آلفا وان، هیچ منظره‌یابی ندیده بودیم که به این نرخ نوسازی دست پیدا کند. دوربین سونی آلفا وان به شاتر الکترونیکی بی‌‌صدا و بدون لرزش مجهز است.

آلفا وان نخستین دوربین دنیا محسوب می‌شود که در هر دو شاتر خود، یعنی شاتر مکانیکی و الکترونیکی، از قابلیت فیلم‌برداری Anti Flicker برخوردار است. سونی می‌گوید دوربین جدیدش موقع استفاده از شاتر الکترونیکی به سرعت فلش سینک (Flash Sync) یک‌دویستم ثانیه و هنگام استفاده از شاتر مکانیکی ‌به یک‌چهارصدم ثانیه دست می‌یابد. اگر از حالت کراپ APS-C استفاده کنید، سرعت فلش سینک به یک‌پانصدم ثانیه می‌رسد. سونی می‌گوید آلفا وان برای دستیابی به این هدف، از مکانیسم «شاتر دوگانه‌محور» استفاده می‌کند.

دوربین آلفا وان سونی 759 نقطه‌ی فوکوس خودکار دارد که 92 درصد از سطح حسگر را پوشش می‌دهند. این تعداد نقطه‌ی فوکوس خودکار بیشتر از تعداد نقاط فوکوس خودکار دوربین‌های سری A9 است. آلفا وان سونی برخلاف دوربین‌های سری A9، به سیستم فوکوس خودکار چشمی بلادرنگ (Real-Rime Eye-AF) برای تصویربرداری از پرندگان مجهز است.

این دوربین جدید سونی، توانایی فیلمبرداری 8k را دارد. به عبارتی، ویدیو 8K دوربین آلفا وان نتیجه‌ ضبط ویدیو 8.6K و سپس تبدیل آن به ویدئو 8K ازطریق تکنیک Oversampling است. تکنیک‌های Oversampling و Condensing جزو قابلیت‌های ویدئویی برجسته‌ی سونی هستند. افزون‌براین، دوربین جدید سونی ویدئوهای فشرده‌شده‌ی 10 بیت 4K/120fps را به‌صورت 4:2:2 ثبت می‌کند. در حالت Oversampeشده، وضوح 4K در حالت سوپر 35 نیز دردسترس قرار می‌گیرد. دوربین آلفا وان سونی از S-Cinetone و S-Log3 ده بیت پشتیبانی می‌کند.

دوربین جدید سونی به سیستم لرزش‌گیر پنج‌محوره در داخل بدنه (IBIS) مجهز است که حداکثر 5.5 استاپ لرزش‌گیری ارائه می‌دهد. این دوربین از ساختاری برای پراکنده‌سازی گرما استفاده می‌کند تا بتواند مدت طولانی‌تری فیلم بگیرد؛ یعنی 30 دقیقه در حالت 4K/60fps یا 8K. آلفا وان سونی می‌تواند از ویدیو های 16 بیت RAW ازطریق HDMI خروجی بگیرد.  آلفا وان دو درگاه دارد که هر دو از کارت حافظه‌ UHS-I و UHS-II SDXC/SDHC و کارت‌های حافظه‌ی جدید CFexpress Type A برای دستیابی به ظرفیت و سرعت خواندن و نوشتن بیشتر پشتیبانی می‌کنند.  دوربین سونی آلفا وان مارس 2021 با قیمت 6500 دلار به بازار عرضه می‌شود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا