سونی از گوشی هوشمند اکسپریا پرو رونمایی کرده که نسخه ای از گوشی اکسپریا 1 II بوده که سال گذشته میلادی راهی بازار شد. این یک محصول انحصاری در آمریکا است که در درجه اول از طریق Verizon Wireless با قیمت بالای 2500 دلار در دسترس است.

اکسپریا پرو یک نسخه جذاب Xperia 1 II با چهار آنتن 5G (mmWave) و یک اتصال micro-HDMI است. به شما امکان می دهد از آن به عنوان یک مانیتور خارجی برای دوربین Sony Alpha خود استفاده کنید که می تواند به یک سرور FTP متصل شود و با استفاده از سرعت mmWave فوراً عکس ها و فیلم ها را در این قسمت بارگذاری کند.  همچنین نباید ارتباط کابل USB بین این گوشی و دوربین آلفا ۷S مارک 3 را از قلم بیندازیم که منجر به افزایش سرعت انتقال عکس‌ها می‌شود.

طبیعتاً این گوشی همچنین نمایشگر دوربین را آینه می کند و می تواند به عنوان یک مانیتور خارجی با کیفیت بالاتر مورد استفاده قرار گیرد. از مشخصات فنی این گوشی می توان به نمایشگر 6.5 اینچی 4K HDR OLED، تراشه اسنپدراگون 865، دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. این گوشی از 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

از دیگر ویژگی‌ها می‌توانیم به جک هدفون، دکمه‌ی اختصاصی برای تعریف میان‌بر، مقاومت در برابر نفوذ آب، اسپیکرهای استریو و اندروید 10 اشاره کنیم. گفتنی است اندروید 11 حدود 5 ماه قبل رسما ارائه شده ولی این گوشی از نسخه‌ قبلی اندروید بهره می‌برد. سونی اکسپریا پرو با 5G از امروز با قیمت 2500 دلار از طریق Verizon به فروش می رسد. مدل های 4G آنلاک نیز با قیمت نامعلوم وجود خواهد داشت.

آیا داشتن کابل micro-HDMI ارزش پرداختن 2500 دلار را دارد؟ باید بگوییم که در این زمینه دانگل‌ها و کابل‌های ارزان‌قیمتی وجود دارند. همچنین برخی مانیتورهای باکیفیت مناسب دوربین‌ها با قیمت زیر 600 دلار راهی بازار شده‌اند که البته مانیتور 4K مختص دوربین‌ها بسیار کمیاب محسوب می‌شود. همچنین ناگفته نماند که در جعبه‌ی این گوشی کابل مخصوص HDMI قرار ندارد و کاربران باید این کابل را به طور جداگانه خریداری کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *