سخت افزار

مودم هلیو M80 مدیاتک با پشتیبانی از امواج mmWave

مدیاتک تاکنون مودم های 5G را روی بسیاری از تراشه خود استفاده کرده بود، ولی هیچ کدام از امواج mmWave پشتیبانی نمی کرد. حالا این شرکت مودم جدیدی را تحت عنوان Helio M80 رونمایی کرده که از mmWave پشتیبانی می کند. Helio M80 جانشین مودم Helio M70 است که در داخل سری Dimensity 1000 یافت می شود.

مودم جدید نه تنها از شبکه های mmWave پشتیبانی کرده، بلکه از بالاترین سرعت دانلود (3.76 گیگابیت بر ثانیه) و آپلود (7.67 گیگابیت بر ثانیه) نیز بهره می برد. این یک ارتقا بزرگ نسبت به سرعت Helio M70 است. مدیاتک برای مودم هلیو M80 قابلیت موسوم به UltraSave را هم ارائه داده که ظاهرا مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و این یعنی در صورت استفاده از 5G، گوشی‌های موردنظر انرژی خیلی زیادی را مصرف نخواهند کرد.

مودم جدید در اواخر سال جاری به دست مشتریان می رسد، بنابراین این احتمال وجود دارد که قبل از پایان سال 2021 آن را در پردازنده ببینیم. مدیاتک همچنین دارای دو مودم 5G دیگر است که باید امسال در دستگاه ها ظاهر شوند. MediaTek T700 وجود دارد که کامپیوترهای 5G را در سال جاری تأمین می کند و MediaTek T750 وجود دارد که برای روترهای بی سیم ثابت و دستگاه های هات اسپات موبایل طراحی شده است.

گفتنی است قطعات مربوط به امواج میلی‌متری در مقایسه با فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز و اینترنت 4G قیمت بسیار بالاتری دارند. اما از آنجایی که مدیاتک به ساخت تراشه‌ها و قطعات مقرون به صرفه شهرت دارد، شاید بتواند دیگر قطعات مربوط به این فناوری را هم با قیمت ارزان‌تری به دست مشتریان برساند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا