نرم افزار و اینترنت

اپل نسخه بتای iOS 14.5 و iPadOS 14.5 را منتشر کرد

اپل فناوری شناسایی چهره Face ID را با آیفون X در سال 2017 به کار گرفت، اما ثابت شد که این فناوری یک راه حل کمتر عملی است، زیرا در هنگام پوشیدن ماسک، قفل آیفون را باز نمی کند، بنابراین هنگام استفاده از آیفون خود، باید کد عبور را وارد کنید. با این حال، اپل با iOS 14.5 در تلاش است تا کار را برای دارندگان آیفون های مجهز به Face ID آسان کند.

غول فناوری مستقر در کوپرتینو نسخه بتا iOS 14.5 و iPadOS 14.5 را منتشر کرده که دارای یک ویژگی است که به شما اجازه می دهد هنگام پوشیدن ماسک، قفل آیفون خود را با Face ID باز کنید، البته داشتن ساعت هوشمند اپل واچ الزامی است. این ویژگی “Unlock with Apple Watch” نام دارد و شبیه Smart Lock اندروید است زیرا وقتی اپل واچ نزدیک آیفون شماست، قفل آن را با Face ID باز می کند. اما توجه داشته باشید که Face ID باید ماسکی را برای این کار شناسایی کند و اپل واچ باید روی مچ شما باشد. ساعت هوشمند همچنین باید با رمز عبور محافظت شود و قفل آن باز شود.

اگر همه این شرایط برآورده شود، هنگام باز شدن قفل آیفون با Face ID، اعلان بازخورد لمسی در اپل واچ دریافت خواهید کرد. گفتنی است که ویژگی “Unlock with Apple Watch” فقط قفل آیفون شما را باز می کند و با خریدهای App Store و iTunes کار نمی کند، به این معنی که اگر ماسک استفاده می کنید، باید مجوز ورود کد را وارد کنید.

علاوه بر این قابلیت، iOS 14.5 بتا از کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و دوال سنس پلی استیشن 5 پشتیبانی می کند. همچنین پشتیبانی جهانی از دو سیم کارت 5G و اپل فیتنس پلاس در AirPlay 2 را امکان پذیر می کند. از همه مهمتر، iOS 14.5 beta با کنترل شفافیت ردیابی اپلیکیشن همراه است، که به شما امکان می دهد اپلیکیشن ها فعالیت شما را در برنامه ها و وب سایت های شرکت های دیگر ردیابی نکنند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا