اخیراً، گوگل به روزرسانی کروم 88 را برای همه منتشر کرده که شامل اشتراک وب سایت مورد انتظار از طریق کدهای QR است. این ویژگی اولین بار در سال 2020 در کروم گریت نشان داده شد و از آن زمان در حال کار است. اکنون ، مایکروسافت به روزرسانی جدیدی را منتشر کرده که کدهای QR را در Edge Canary فعال می کند.

این ویژگی به طور پیش فرض در Canary فعال بوده اما در زیر پرچم های ساخت پایدار پنهان است. اگر از بیلد پایدار مایکروسافت اج استفاده می کنید، برای فعال کردن آن می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن مایکروسافت اج را باز کرده و عبارت edge://flags را در نوار آدرس تایپ کنید.
  • سپس در نوار جستجو عبارت Enable sharing page via QR Code را تایپ کنید.
  • روی منوی کشویی کلیک کرده و “Enabled” را انتخاب کنید.
  • مرورگر را دوباره راه اندازی کنید.

پس از راه اندازی مجدد مرورگر، می توانید به هر وب سایتی رفته و برای تولید کد، روی گزینه QR Code در نوار آدرس کلیک کنید. همچنین می توانید بر روی صفحه وب کلیک راست کرده و “Create QR code for this page” را برای تولید کد QR انتخاب کنید. اگر می خواهید کد QR را به اشتراک بگذارید، می توانید بر روی دکمه “Download” کلیک کنید تا کد را به عنوان تصویر دانلود و به اشتراک بگذارید.

این ویژگی در حال حاضر در مایکروسافت اج نسخه 88 به بالا در دسترس است. از طرف دیگر، کاربران Edge Canary به طور پیش فرض این ویژگی فعال بوده تا بتوانند به سادگی کد QR را از نوار آدرس یا با کلیک راست روی صفحه وب تولید کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *