در طول سال های گذشته، هوآمی نمونه کارهای خود را در زمینه پوشیدنی های ورزشی افزایش داده است، که جدیدترین آنها Amazfit GTR 2 است. این شرکت در مورد ماندگاری طولانی مدت باتری، مجموعه ای از ویژگی های جذاب و معروفیت خود را ایجاد کرده و اکنون با ارائه نسخه مقرون به صرفه Amazfit GTR 2e این شرکت می خواهد مخاطبان حتی گسترده تری داشته باشد. اکنون در این مطلب، ساعت هوشمند جدید Amazfit GTR 2e را مورد بررسی قرار می دهیم.

مشخصات فنی

  • نمایشگر: 1.39 اینچی امولد، رزولوشن 454 در 454 پیکسل، تراکم 326ppi و روشنایی 450 نیت
  • ابعاد و وزن: 46.5 در 46.5 در 10.8 میلیمتر، 32 گرم (مدل اسپورت و بدون بند)/39 گرم (مدل کلاسیک و بدون بند)، 22 گرم بند
  • باتری: 471 میلی آمپر ساعت، شارژر مغناطیسی
  • سنسور: سنسور داده بیولوژیکی BioTracker 2 PPG، سنسور فشار هوا، شتاب سنج، ژیروسکوپ، ژئومغناطیسی، نور محیط، حسگر دما
  • سازگاری: اندروید 5.0 یا بالاتر، آی او اس 10 یا بالاتر
  • اتصال: بلوتوث 5.0
  • رتبه بندی: 5ATM
  • رنگ ها: مشکی، سبز، خاکستری

طراحی و کیفیت ساخت

Amazfit GTR 2e شیشه منحنی 2.5 بعدی را بر روی یک مورد آلیاژ تیتانیوم قالب ریزی کرده که از نظر قیمت بسیار بالاتر از قیمت آن است. این طراحی یک جهش آشکار نسبت به گزینه های دیگری مانند Xiaomi Mi Watch Revolve و Realme Watch S Pro است که به لطف زیبایی شناسی عمدی و خوب تفکر شده آن است. نمایشگر 1.39 اینچی این ساعت تقریباً تا انتها با حاشیه های محدود در اطراف صفحه کشیده شده است. این ساعت را به اندازه کافی کوچک می کند تا با احتیاط زیر پیراهن قرار بگیرد.

پنل AMOLED به همان اندازه که سرحال بوده، سرزنده است. سنسور نور محیط بسیار عالی عمل کرده و در شرایط نوری مستقیم نور خورشید، قابل دیدن خواهد بود. فشار دهنده های دوگانه در کنار ساعت، بازخورد لمسی بسیار خوبی ارائه می دهند. در حالی که دکمه دوم به طور پیش فرض در منوی فعالیت ها قرار دارد، می توان آن را برای دسترسی به هر یک از اپلت های نصب شده روی ساعت پیکربندی کرد.

Amazfit GTR 2e را برعکس کنید، آرایه حسگر تعبیه شده در زیر پلاستیک را مشاهده خواهید کرد. بین حسگرهای ضربان قلب، مانیتور SpO2، پین های پوگو برای شارژ، هیچ چیز عادی در اینجا وجود ندارد. بندهای ساعت از مکانیزم استاندارد سنجاق استفاده می کنند و می توان به راحتی آن ها را عوض کرد. بیش از یک هفته استفاده، بند سیلیکون لکه های عرق و آلودگی زیادی را به خود جلب کرد.

جایی که ساعت Amazfit واقعا برتری داشته، عمر باتری است. در حالی که باتری 471 میلی آمپر ساعتی با اکثر ساعت های هوشمند موجود در بازار مطابقت دارد، عمر باتری برای 24 روز ارزیابی شده است. پس از ده روز استفاده، نشانگر باتری فقط در کوتاه مدت 60 درصد همچنان در حال تیک خوردن است. روشن کردن صفحه نمایش همیشه روشن، عمر باتری را کاهش می دهد، اما با وجود این، شما باید بتوانید چند روز بین شارژدهی فاصله بگیرید.

تناسب اندام و سلامتی

ویژگی های تناسب اندام در سراسر پوشیدنی ها در محدوده قیمت سطح ابتدایی کاملاً معمول هستند. با این حال، Amazfit GTR 2e با گنجاندن بیش از 90 حالت مختلف ورزشی که تقریباً هر فعالیتی را که می خواهید دنبال کنید، یک قدم جلوتر می رود. موارد ضروری مانند پیاده روی، دویدن و دوچرخه سواری همه در اینجا هستند، و همچنین فعالیت های بیشتر مانند پارکور و رقص شکم نیز وجود دارد.

در جای دیگر، ساعت تا 5ATM ضدآب است و این بدان معناست که می توانید آن را به راحتی برای شنا ببرید. یک ویژگی تشخیص هوشمند گنجانده شده که به طور خودکار دویدن در فضای باز، دویدن تردمیل، پیاده روی، دوچرخه سواری در فضای باز، شنا در استخر و آموزش دستگاه الپتیکال را تشخیص و دسته بندی می کند. با بازگشت به سنجش فعالیت، برای مقایسه آمار به Fitbit Ionic معتمد خود بازگشتم. همانند Mi Watch Revolve و Realme Watch S Pro ، ردیابی GPS همچنان پاشنه آشیل است.

با بررسی های انجام شده روی سنجش ضربان قلب و گام شمار می توان گفت که عملکرد آن درست در حد Fitbit Ionic است. در طول پیاده روی سریع، Amazfit GTR 2e حداکثر ضربان قلب 108 را ثبت کرد، در حالی که Fitbit اوج 106 را اندازه گیری کرد. GTR 2e پایش 24 ساعته بر ضربان قلبو بینش دقیق در مورد مناطق ضربان قلب را ارائه می دهد.

سنجش خواب در Amazfit GTR 2e بسیار دقیق بود و ساعت در طی یک یا دو دقیقه که بیدار شدم، زمان بیدار شدن را محاسبه می کند. اگر بخواهید عادت های خواب خود را بهبود ببخشید، در اینجا بینش کافی وجود دارد. Amazfit همچنین تجزیه و تحلیل تنفس خواب را با استفاده از مانیتور SpO2 برای کمک به شناسایی علائم آپنه اضافه کرده، که افزودنی بسیار خوبی است.

این ساعت براساس سطح اکسیژن خون و الگوی خواب به شما نمره ای از 100 را می دهد. در طول مدت حضورم در ساعت، اعلان خاصی دریافت نکردم اما با نگاهی گذرا به داده ها نمره 98 را نشان داد که باید کاملاً مناسب باشد. علاوه بر این، این برنامه همچنین پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهبود کیفیت تنفس در خواب ارائه می دهد.

همچنین می توانید در هر زمان از روز با استفاده از اپلت اختصاصی روی ساعت، آنالیز نقطه ای را انجام دهید. با این وجود، علی رغم ادعاهای Amazfit مبنی بر ارائه تجزیه و تحلیل تنفس در خواب عمیق، لازم به ذکر است که این ویژگی در نسخه بتا است. درنهایت، این ساعت شامل سنجش استرس بر اساس داده های ضربان قلب و همچنین یک معیار سنجش سلامت جامع با نام PAI است. PAI یا هوش فعالیت شخصی، از چندین منبع داده مانند استراحت، حداکثر ضربان قلب و سن استفاده می کند تا یک نمره هفتگی از 100 به شما بدهد. بر اساس هفت روز هفتگی، این نمره به گونه ای طراحی شده که به شما نمای کلی بهتری را ارائه می دهد.

ویژگی های ساعت هوشمند

رابط کاربری Amazfit GTR 2e ترکیبی از عناصر رابط کاربری Wear OS و شماره گیر برنامه، است. Amazfit ادعا می کند که حدود 50 گزینه مختلف واچ فیس دارد. با کشیدن انگشت به سمت چپ، یک نمای سریع شامل تقویم، هشدارها، آب و هوا و موارد دیگر ظاهر می شود. در همین حال، در سمت راست ابزارک های قابل تنظیم برای عناصر اصلی مانند تناسب اندام، ضربان قلب و آب و هوا وجود دارد. سرانجام، کشیدن انگشت از بالا و پایین به ترتیب تنظیمات و اعلان های سریع را به ارمغان می آورد.

Amazfit GTR 2e عملکردی فراتر از مشاهده اعلان ها و کنترل پخش موسیقی ندارد. اعلان ها هنوز قابل ارتقا نیستند و من کنترل های پخش موسیقی را کمی بی صدا می دانم، زیرا ساعت همیشه موسیقی را با تلفن پخش نمی کند. در مقایسه با نسخه معمولی، GTR 2e پخش آفلاین موسیقی و همچنین پشتیبانی الکسا را فراهم می کند. این ساعت هنوز شامل کنترل صوتی اساسی برای فعال کردن عملکردهای ساعت است، اما من این کار را خصوصاً مفید یا موثر نمی دانم و برای دوام بهتر باتری کنترل صدا را خاموش نگه می دارم.

برنامه Zepp اخیراً با نام تجاری Amazfit ارائه شده، ترکیبی از بینش با کیفیت و عناصر نامناسب قرار گرفته است. در حالی که صفحه اصلی به شما اطلاعات روزانه می دهد، برای دسترسی به داده ها و سوابق تاریخی لازم است که روی یک منوی سرریز، که لیست طولانی از ویژگی های پشتیبانی شده را نشان می دهد، ضربه بزنید. اگر با لیست را لمس کنید، شما را به زیر منوها برای تمرینات، ضربان قلب و موارد دیگر می رساند.

سه تب در صفحه اصلی به شما امکان می دهد بین داده های فعالیت روزانه، کنترل های هشدار و اعلان و همچنین تنظیمات جهانی پیمایش کنید. با این اوصاف، من ترجیح می دهم به جای دسترسی سریع به کنترل های اعلان، داده های تناسب اندام تاریخی در صفحه اصلی داشته باشم.

جمع بندی

Amazfit GTR 2e کاملاً بی عیب و نقص نیست، اما به عنوان یک پوشیدنی مناسب برای ورود به پوشیدنی ها به اندازه کافی خوب کار می کند. حالت های ورزشی گنجانده شده بینش با کیفیتی را ارائه می دهند و با داشتن دید بهتر، GPS نیز باید بهتر کار کند. عمر باتری طولانی را به آن اضافه کنید و یک پایه عالی برای کار دارید. با این حال، اگر می خواهید ویژگی های بیشتری از ساعت هوشمند داشته و از تناسب اندام کمتری استفاده کنید، ممکن است Amazfit نظر شما را جلب نکند. مجموعه ویژگی ها بیش از حد محدود است و اگر می خواهید اعلان های قابل اجرا و برنامه های شخص ثالث را دریافت کنید، Oppo Watch با پلتفرم Wear OS یک دستگاه بسیار بهتر است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *