موبایل و تبلت

معرفی کوالکام X65؛ اولین مودم 5G با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه

کوالکام از نسل چهارم مودم های 5G، شامل اولین مودم بیسیم جهان با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه، رونمایی کرده است. این مودم های جدید کوالکام ایکس 65 و ایکس 62 نام دارد. هر دو مودم جدید مبتنی بر 3GPP Release 16 هستند که با برند تجاری 5G phase 2 ارائه می شود.

جالب اینجاست که کوالکام از معماری قابل ارتقا این مودم ها تبلیغ می کند، به این معنی که به روزرسانی های نرم افزاری می توانند ویژگی های جدید 5G را در آینده فعال کنند (این ویژگی شبیه به GPU قابل به روزرسانی کوالکام است). مودم ایکس 65، می تواند حداکثر سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه با استفاده از پهنای باند 1 گیگاهرتز را ارائه دهد، درحالیکه مدل اقتصادی ایکس 62 حداکثر سرعت 4.6 گیگاهرتز و باند 400 مگاهرتز (با پشتیبانی از هر دو باند sub-6 و mmWave) را فراهم می کند.

X65 و X62 برای کار با آنتن جدید QTM545 mmWave طراحی شده اند. این می تواند با قدرت بالاتری نسبت به طراحی های قبلی انتقال یابد و از تمام فرکانس های جهانی mmWave، از جمله باند کاملاً جدید n259 (41 گیگاهرتز) پشتیبانی کند. کوالکام “اولین در جهان” برای تنظیم آنتن هوش مصنوعی را توسعه داد. این می تواند گیر دستی کاربر را با دقت بیشتری (30 درصد) تشخیص دهد، که به بهبود سرعت داده ها، پوشش و طول عمر باتری کمک می کند.

برای این منظور 5G PowerSave 2.0 نیز وجود دارد که از 16 ویژگی مانند سیگنال بیدار شدن با حالت اتصال استفاده می کند. اساساً، این باعث می شود که مودم مدت طولانی تری بخوابد و فقط در صورت لزوم از خواب بیدار شود. این میزان مصرف برق را حدود 10 درصد کاهش می دهد. همچنین  Smart Transmit 2.0 سرعت بارگذاری بالاتر را فراهم می کند و ضمن رعایت مقررات انتشار RF، پوشش را نیز بهبود می بخشد.

کوالکام نمونه های X65 و X62 را برای تولیدکنندگان ارسال کرده است. انتظار می رود اولین دستگاه های مودم 5G جدید تا اواخر سال 2021 به بازار عرضه شوند، البته این راه به تلفن های هوشمند باز می شود، اما از آنها در نصب های ثابت نیز استفاده می شود، کوالکام این “فیبر از طریق هوا” را می نامد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا