کانال PhoneBuff در جدیدترین ویدیوی خود به سراغ تست سرعت سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا در برابر اپل آیفون 12 پرو مکس رفته است. هر دو دستگاه را می توان مجهز به بهترین سخت افزار اکوسیستم خود دانست. امسال فاصله عرضه آیفون 12 و گلکسی اس 21 به بازار خیلی زیاد نبود و مانند سال های قبل نمی توان گفت که تقریبا 6 ماه فاصله بین زمان ارایه آن ها وجود دارد. به دلیل تراشه هایی با معماری 5 نانومتری هم می توان تا حدود عنوان کرد که این مقایسه می تواند نسبت به سال های قبل، قابل اتکاتر ظاهر شود.

پردازنده A14 Bionic اپل یکی از قدرتمند‌ترین پردازنده‌های موبایلی موجود در بازار است که درحال حاضر به عنوان قلب سری 12 گوشی‌های آیفون اپل در نظر گرفته شده است. این پردازنده همانند اگزینوس 2100 معماری 5 نانومتری را ضمیمه خود کرده است. در کنار پردازنده، گلکسی اس 21 اولترا دارای نسخه 12 و 16 گیگابایتی برای بخش رم خود است. با این حال آیفون 12 پرو مکس تنها 6 گیگابایت رم برای همه نسخه‌های خود دارد که حتی از مدل پایه گلکسی اس 21 اولترا نیز مقدار رم کمتری دارد.

با این وجود می‌توان بدون نگرانی گفت آیفون 12 پرو مکس با توجه به سیستم عامل بهینه خود قادر است از 6 گیگابایت رم خود به خوبی استفاده کند. با این وجود قرار گرفتن هر دو دستگاه برای انجام عملیات‌های سخت و مختلف، تمام رم و پردازنده را درگیر خواهد کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *