موبایل و تبلت

BeReal چیست و چرا همه آن را کپی می کنند؟

به نظر می رسد اپلیکیشن های جدید شبکه های اجتماعی هر هفته ظاهر می شوند، اما بسیاری از آنها دوام زیادی ندارند. به لطف یک مفهوم تازه و ساده، BeReal به اندازه‌ای محبوبیت پیدا کرده که برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی بزرگ‌تر را مورد توجه قرار دهد.

چه چیزی آن را اینقدر خاص می کند؟ BeReal اولین بار در سال 2020 راه اندازی شد و توسط Alexis Barreyat، کارمند سابق GoPro توسعه یافت. با این حال، تا اوایل سال 2022 شروع به کار نکرد. از آگوست 2022، بیش از 10 میلیون کاربر فعال روزانه دارد. بیایید نگاهی بیندازیم که چرا مردم آن را بسیار دوست دارند.

BeReal چگونه کار می کند؟

BeReal یک اپلیکیشن رسانه اجتماعی برای آیفون و اندروید است که بر روی اصالت تمرکز دارد. روشی که اتفاق می افتد از طریق اشتراک گذاری عکس است، اما با سایر برنامه های اشتراک گذاری عکس مانند اینستاگرام بسیار متفاوت است. یک بار در روز، یک پنجره دو دقیقه ای برای ارسال عکس وجود دارد. وقتی این پنجره باز می شود، BeReal به طور همزمان به همه کاربران اطلاع می دهد و هر روز ساعت متفاوتی است.

شما مجبور نیستید هر روز پست کنید، و می‌توانید خارج از پنجره پست کنید، اما پست شما با تأخیر آن برچسب زده می‌شود. چیز دیگری که BeReal را جالب می کند نحوه عکس گرفتن است. از دوربین های جلو و عقب گوشی شما برای نشان دادن محیط و خودتان استفاده می کند. هر BeReal دارای POV شخص و یک سلفی کوچک در گوشه است. هیچ هشتگی وجود ندارد و بیشتر افراد زیرنویس اضافه نمی کنند، اما اگر بخواهید می توانید مکان خود را اضافه کنید.

از آنجایی که اصالت هدف است، هیچ فیلتر یا ابزار ویرایشی برای عکس ها وجود ندارد. شما به سادگی با دوربین عقب، دوربین جلو عکس بگیرید و آن را پست کنید. شما توانایی عکس گرفتن مجدد و حذف پست ها را دارید. تعامل با BeReals از دیگر کاربران نیز بسیار ساده است. شما پنج «RealMojis» – که فقط ایموجی ها استاندارد هستند – دریافت می‌کنید تا با آنها واکنش نشان دهید، یا می‌توانید Instant RealMoji خود را با پیوست کردن یک سلفی کوچک ایجاد کنید.

در مورد سایر کاربران، برنامه BeReal در دو بخش سازماندهی شده است – “My Friends” و “Discovery”. تب “My Friends” به سادگی BeReals از افرادی است که به عنوان دوست اضافه کرده اید، در حالی که تب “Discovery” اساسا یک فید زنده از BeReals عمومی است. پست ها را می توان به صورت عمومی یا فقط با دوستان خود به اشتراک گذاشت.

محبوبیت BeReal توسط اپلیکیشن های رسانه های اجتماعی رقیب بی توجه نبوده است. استوری را در برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی متعددی دیده‌ایم که ظاهر می‌شوند و همه می‌خواهند تیک تاک را نیز کپی کنند. BeReal هدف بعدی است. از آگوست 2022، هر دو اینستاگرام و اسنپ چت از ویژگی دوربین دوگانه BeReal استفاده کردند. انصافاً، این ویژگی به تنهایی ایده جدیدی نیست. یک اپلیکیشن شیک آیفون به نام “Frontback” در سال 2013 از همان مفهوم دوربین دوگانه برخوردار بود. اینستاگرام با قابلیتی به نام «چالش‌های IG Candid» در حال کار بر روی برداشتن گامی فراتر است. این اساساً یک برداشت آشکار از BeReal است، که کاربران را وادار می کند یک بار در روز در یک پنجره دو دقیقه ای پست کنند.

شبکه اجتماعی معتبر

این داستان در BeReal است. همه چیز در مورد معتبر بودن است، چیزی که در اکثر برنامه های رسانه های اجتماعی دیگر دریافت نمی کنید. هیچ فیلتر یا الگوریتمی برای جذب شما طراحی نشده است. این فقط شما هستید و هر کاری که در حال حاضر انجام می دهید. ترفند BeReal حفظ سادگی آن خواهد بود. اینستاگرام و اسنپ چت نیز با مفاهیم بسیار ساده شروع به کار کردند، اما در طول سال ها به افزودن ویژگی های بیشتر و بیشتر ادامه داده اند.

آیا BeReal می تواند از وسوسه خزش ویژگی جلوگیری کند؟ فقط زمان می تواند بگوید. در حال حاضر، BeReal یک راه سرگرم‌کننده برای به اشتراک گذاشتن زندگی‌تان و دیدن آنچه دوستانتان انجام می‌دهند بدون همه چیزهای اضافی است که رسانه‌های اجتماعی را شبیه به یک کار طاقت فرسا کرده است.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا