فناوری

کوالکام از پلتفرم مرجع XR1 AR Smart Viewer رونمایی کرد

کوالکام با معرفی پلتفرم XR1 خود اظهار داشت که واقعیت افزوده برای آنها تمرکز زیادی داشته و اکنون از طراحی مرجع جدید AR Smart Viewer خبر داده است. ما قبلاً طرح های مرجع Smart Viewer را از کوالکام مشاهده کرده بودیم، اما آنها بیشتر به یک تجربه ترکیبی AR و VR تمرکز داشتند. به نظر می رسد که این طراحی مرجع جدید کاملاً بر روی AR یا واقعیت افزوده متمرکز شده، و در نتیجه، از قابلیت انعطاف پذیری بیشتری نسبت به نمایشگرهای هوشمند AR Simple برخوردار است که به تلفن هوشمند متصل می شوند و عمدتاً به استریم مدیا اختصاص دارند.

کوالکام می گوید که طرح مرجع جدید آن می تواند با تعدادی از دستگاه های خارجی برای تخلیه پردازش ارتباط برقرار کند، خواه این یک تلفن هوشمند، ویندوز PC یا حتی پردازش باشد. XR1 Smart Viewer در واقع قادر به پردازش تقسیم شده و بهینه سازی های روی دستگاه است، که به گفته کوالکام “30 درصد کاهش در مصرف برق کلی سیستم” را از طریق یک AR Smart Viewer فراهم می کند. این طراحی مرجع همچنین به کاربران امکان می دهد تا چندین اپلیکیشن گوشی هوشمند را به عنوان نمایشگرهای مجازی اجرا کنند – در مورد پنجره های رایانه شخصی هنگام اتصال بیننده AR به یک رایانه، همین مورد وجود دارد. این رفرنس دیزاین همچنین با یک دوربین 8 مگابایتی RGB و دوربین های مونوکروم دوگانه مجهز شده که شش درجه ردیابی سر و دست را امکان پذیر می کند.

به نظر می رسد این رفرنس دیزاین جدید چند شباهت به طراحی مرجع کوالکام را دارد که در سال 2019 راه اندازی شده، اگرچه تفاوت های اساسی وجود دارد. در حالی که Smart Viewer از سال 2019 با فاکتور شکل VR ساخته شده، اما در کیفیت نمایش نیز تفاوت وجود دارد، زیرا این نمایشگر از یک پنل میکرو OLED ساخت BOE برخوردار است که از نرخ تازه سازی تا 90 هرتز پشتیبانی می کند. نمایشگرها در طراحی مرجع 2019 فقط از نرخ تازه سازی تا 72 هرتز پشتیبانی می کنند، بنابراین AR Smart Viewers با استفاده از این طرح مرجع باید نرخ فریم بالاتر و نرم تری ارائه دهد.

منبع
slashgear
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا